Karolina Korwin Piotrowska
Karolina Korwin Piotrowska − dziennikarka, felietonistka i pisarka. Autorka książek Bomba, czyli alfabet polskiego szołbiznesu; Ćwiartka raz, Krótka książka o miłości i "#Sława". Przez 10 lat z sukcesem prowadziła w TVN Style program Magiel towarzyski, pisze felietony i jest komentatorem TVN24 BiS oraz Dzień Dobry TVN. Planuje od jesieni 2017 współpracę z TVN Fabuła. Z wykształcenia historyk sztuki, z zamiłowania promotorka popkultury, badaczka show-biznesu, znawczyni filmu i miłośniczka psów. Prowadziła programy o filmie w radiu i telewizji, m.in. kultowe w latach ‘90. Filmidło w TVP1; kierowała promocją medialno- marketingową filmów Ogniem i mieczem i Quo Vadis na targach filmowych w Cannes; pracowała w biurze prasowym filmu Pianista Romana Polańskiego, a także w pismach „Pani”, „Marie Claire” i „Sukces”; budowała od podstaw portal Plejada i TVN.pl. Wykładała dziennikarstwo na SWPS. Prowadzi wykłady i treningi medialne oraz z prezentacji.W 2015 roku znalazła się na liście najbardziej wpływowych celebrytów tygodnika „Wprost” oraz zajęła 5 lokatę na liście 10 najbardziej wpływowych i opiniotwórczych polskich dziennikarek według „Gazety Wyborczej”.Wybrane tematy wystąpień:Jak budować swoja marke w internecie?, Co robić a czego nigdy nie? Na co zwróci uwagę nasz potencjalny pracodawca, przeglądając nasz profil?Dlaczego sława jest narkotykiem, któremu ulegamy wszyscy? Jaki jest wpływ celebrytów na nasze codzienne zycie i dlaczego jemu ulegamy? Jak dać sie mądrze uwieść celebrycie i głoszonym przez niego ideom?Wykład pt. Jak żyć z mediami i w mediach i nie zwariować? (dodatkowo możliwy 1,5 h warsztat)Jakie media były kiedyś, a jakie są dzisiaj…Dlaczego ludzie decydują się na wejście w życie publiczne- co im to daje?Co daje nam sława/popularność, bycie osoba rozpoznawalną, wpływową, której każde słowo ma oddźwięk? Ale także jak to jest, kiedy w prywatnej rozmowie, jako zwykły obywatel, nagle widzimy owe magiczne lajki po jakimś naszym wpisie?Jakie są plusy bycia osobą znaną, wpływową, z dużą ilością followersów i fanów?Czy media są Twoim przyjacielem i dlaczego tak jest?Czego unikać, na co uważać w kontaktach z mediami i dziennikarzami? Jak było kiedyś a jak jest teraz, jak zmienił się cel mediów i jaki wpływ na to ma pojawienie się wielkich portali, portali plotkarskich, tabloidów.Jak osiągnąć równowagę między światem prywatnym a medialnym w czasach, kiedy media są wszędzie i jest się inwigilowanym na własne życzenie?Jak udzielać wywiadów, wypowiedzi publicznych, do kamery w telewizji i w telefonie? Najczęstsze błędy, jak ich unikać?Jak unikać wpadek w mediach społecznościowych? Są już przykłady rozwodów, utrat pracy, spraw sądowych, które swój początek miały we wpisie na facebooku, TT czy Instagramie albo Snapchacie.Czy istnieje coś takiego jak „prywatność w sieci”- konkretne przykłady ze świata celebrytów z Polski i z zagranicy.Co zrobić, jeśli popełniło się błąd, wpadkę w medium społecznościowym, napisało cos głupiego, puściło na forum publicznym jakieś zdjęcie, zdanie etc., niekoniecznie będąc blogerką z milionem followersów?Jakie są magiczne słowa, stwierdzenia, zwroty, których trzeba użyć w komunikacji ze światem/bliskimi/pracodawcą ? Czyli- jak skutecznie wybrnąć z wpadki?Wykład pt. Skąd się wzięli celebryci i dlaczego to nie jest zły wynalazek ludzkości?Celebryci, osoby znane i wpływowe, słuchane i naśladowane przez innych, narzucające innym swoje zdanie i trendy, lansujące modę były zawsze. To wbrew pozorom nie jest wynalazek XX wieku.Czy zawsze retuszowano wizerunek- dzisiaj gwiazdy zmieniają się na zdjęciach nie do poznania, sami mamy filtry w aparatach, pozwalające wyglądac nam jak filmowe gwiazdy, ale zmiana wyglądu, jego poprawianie na życzenie delikwenta, to stary jak świat wynalazek: historia Henryka VIII i jego żony, w której zakochał się kiedy zobaczył ja portrecie Holbeina, ale gdy zobaczył w realu chciał odesłać do domu: Król Karol Stuart i jego wersja „na życie” oraz ta oficjalna, namalowana pędzlem Abnthony’ego van Dycka, malarza dworskiego, który stworzył podstawy kanonu przedstawiania na portretach oficjalnych osób publicznych tak, by wzbudzały respekt i dały poczucie władzy i siły. Echa tego widać do dzisiaj np. W zdjęciach rodziny królewskiej w Anglii, sesje autorstwa Snowdena, np. Diany i Karola z dziećmi.Jaką role ma nasz wizerunek w budowaniu sieci wpływów? Od portretów oficjalnych do rewolucji w momencie wejścia dagerotypu i fotografii- utrwalenie wizerunku demokratyzuje się, staje się coraz dostępniejsze; potem gazety drukują zdjęcia, a następnie wchodzi taśma filmowa i wizerunek staje się ruchomy- kto i jak go wykorzystywał na długo przed Paris Hilton i Kim Kardashian?Rodzina królewska w Wielkiej Brytanii- królowa Wiktoria- oficjalne portrety rodziny w ogromnych ilościach- zdjęcia, potem kroniki filmowe; rodzina Romanowych- gdyby żyli dzisiaj byliby rekordzistami selfie- ilość zdjęć jest ogromna, mieli swojego fotografa wszędzie, doskonale zdawali sobie sprawę z siły wizerunku na taśmie filmowej.Nowe media- fotografię, kino, gazety, radio- celebryci dawnych czasów, osoby wpływowe używały świadomie do budowana władzy, splendoru, siły- konkretne przykłady.Czy plotka to wynalazek dzisiejszy? Ależ nie, plotkowano od zawsze i była ona częścią budowania wizerunku- historia Królowej Wiktorii i jej domniemanego romansu z Johnem Brownem, reakcja prasy, złośliwe wpisy, karykatury. Historia rodziny Romanowych i Rasputina oficjalnie kolportowane przez wrogów cara plotki. Edward II i jego związek z Wallis, który niemal doprowadził do upadku rodzinę królewską w Anglii.
wydawnictwo Prószyński
Menedżerskie |
Finansowo-Księgowe |
HR, Kadry i Płace |
Projekty Specjalne |
Szkolenia Zamknięte |
Szkolenia specjalistyczne | Zarządzanie projektami |
||||
O nas: Firma szkoleniowa | Trenerzy | Praca | Kontakt Filmy video: Szkolenia | Referencje |
||||
Na tej stronie wykorzystywane są pliki cookies. |
Znajdziesz nas także na: ![]() ![]() ![]() |
|||
GRUPA EN BLOC © 2018 - Mówcy inspirujący, szkolenia, coaching i consulting |
||||
Platforma: iCMS3 |