Mystery Shopping
Mystery Shopping (Tajemniczy klient) to badanie poziomu obsługi klientów metodą obserwacji uczestniczącej i wcielania się w rolę typowego klienta dokonującego zakupu towaru czy usługi.
Metoda najczęściej stosowana jest w placówkach handlowych w tym należących do dużych sieci, salonach, warsztatach czy placówkach medycznych – wszędzie tam, gdzie pojawia się Klient.
Badanie tajemniczego klienta w uzasadnionych przypadkach może składać się zarówno z wizyty w placówce jak i rozmowy telefonicznej, badającej standard telefonicznej obsługi klienta.
Priorytetem jest dla nas dostosowanie świadczonych usług do realnych potrzeb naszych Klientów!
Wartością badania Tajemniczy Klient jest to, że jest w pełni obiektywne. Opiera się na osobiście zaobserwowanych sytuacjach oraz na własnym doświadczeniu audytora w roli klienta. Ocenie podlega cały proces obsługi, a jeśli Organizacja zamawiająca badanie posiada opisane standardy obsługi – w jakim stopniu obsługa spełnia założone standardy. Nasi audytorzy wyróżniają się rygorystycznym podejściem do badań.
Po zakończeniu wizyty w wyznaczonym sklepie, salonie czy warsztacie, audytor wypełnia specjalny kwestionariusz, gdzie zapisuje swoje spostrzeżenia i komentarze. Najczęściej kwestionariusze te opracowane są na bazie rozmów z zamawiającym i materiałów przez niego dostarczonych czy deklarowanych potrzeb. Następnie sporządzany jest raport zbiorczy zawierający m.in. opisy najczęściej spotykanych zjawisk, a przede wszystkim zalecenia naprawy.
Tajemniczy Klient nie ocenia i nie interpretuje – stwierdza jedynie fakty i opisuje zdarzenia zastane na miejscu.
Dlaczego My?
- Profesjonalizm kadry - w rolę tajemniczego klienta wcielają się trenerzy posiadające wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i w zarządzaniu sprzedażą.
- Innowacyjność metod:
- Do swoich badan i programów rozwojowych wprowadzamy najnowsze rozwiązania z dziedziny zarzadzania sprzedażą czy zarzadzania ludźmi.
- Dla każdego klienta tworzymy od podstaw kwestionariusze badań dostosowane do branży i strategii zamawiającego i jego standardów obsługi oraz warunków rynkowych i środowiskowych. Kierujemy się wytycznymi zamawiającego dotyczących celu obserwacji
- Obsługa od A do Z - na bazie raportów z badań Mistery Shopping:
- Tworzymy księgę standardów (o ile zamawiających takiej nie posiada).
- Sugerujemy procesy poprawy jakości obsługi.
- Wspieramy dalszy proces poprawy jakości obsługi poprzez:
- coaching menedżerów w zakresie wcielania standardów,
- monitorowania ich realizacji,
- projektowania szkoleń dla personelu odpowiedzialnego za obsługę klienta.
Wartością dodaną stanowi to, że trenerzy, którzy dokonywali obserwacji w placówkach, będą prowadzili dalsze szkolenia lub coaching. Zachowają przy tym obiektywizm, mogą oprzeć się na własnych doświadczeniach i obserwacjach tworząc studia przypadków do analizy w trakcie warsztatów na sali szkoleniowej.
W ramach usługi gwarantujemy:
- Pełną poufność.
- Prawidłową rekrutację i selekcję kandydatów na audytorów. Delegowanie / wytypowanie doświadczonych najlepszych Mystery Shopperów / Audutorów znających kontrolowaną branże.
- Wytypowania niezbędnej liczby audytorów - minimum dwóch (czterech itd. zależnie od wielkość i liczby badanych punktów) w celu uniknięcia demaskacji Mystery Shopper’ów i stosowanie okresów karencji pomiędzy kolejnymi badaniami tak aby tajemniczy klient nie został rozpoznany), a sam audytor nie sugerował się poprzednią oceną badanego punktu.
- Stworzenie kwestionariuszy ankiet badawczych zgodnie z celem, potrzebą i standardami obsługi klienta - o ile takie są. Przedstawienie wzorów ankiet wraz ze skala ocen i raportów do weryfikacji / zatwierdzenia przez zamawiającego.
- Przedstawienie na żądanie zamawiającego scenariusza wizyty.
- Realizacja wizyt tajemniczego klienta zgodnie z ustalonym harmonogramem.
- Realizacja telefonów (o ile takie są przewidziane) zgodnie z harmonogramem.
- Wyrywkowe kontrole badanych punktów (weryfikacja raportu z badania) poprzez kolejne badanie (zwyczajowo te, w których występują odstępstwa od ogólnych trendów zarówno na plus jak i na minus oraz punkty z których raporty są łudząco podobne).
- Sporządzenie indywidualnych holistycznych raportów z badań tajemniczego klienta i sukcesywne ich przesyłanie (o ile takie jest oczekiwanie klienta). Raporty będą zawierały same fakty zaobserwowane przez audytora m.in. sprawność obsługi, poziom zaangażowania pracownika i potrzeby klienta, ocenę wizerunku pracowników, estetykę lokalu i jego otoczenia, kontakt z klientem oraz techniki sprzedaży.
Raport nie zawiera subiektywnych ocen, a wszelkie komentarze znajda się wyznaczonym do tego miejscu raportu.
- Stworzenie zbiorczego raportu trendów najczęstszych odstępstw od standardów (z podaniem statystyki) oraz zjawisk sporadycznie występujących - raport opisujący słabe elementy obsługi.
- Propozycja sposobu naprawy wraz ze wskazaniem metod naprawy / poprawy sytuacji w tym propozycji niezbędnych szkoleń, coachingów, systemu motywacji podwładnych i monitoringu ich pracy, propozycja kolejnego badania po wdrożeniu i zastosowaniu systemu naprawczego. Czasem raporty zawierają sugestie dotyczące poprawy warunków pracy personelu szczególnie w zakresie wpływającym na jakość obsługi ale i na motywacje pracowników.
- Opisanie standardów obsługi klienta (na bazie raportów) – zgodnie z celem badania i zamówieniem.
To właśnie dzięki Tajemniczym Klientom Twoja firma może się dowiedzieć, co się dzieje w jej punktach sprzedaży.