SZKOLENIA OTWARTE
PROJEKTY SPECJALNE
SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
DODATKI
Newsletter

baner

 

Train The Trainers - Certyfikowana Szkoła Kompetencji Trenera Wewnętrznego ze szczególnym uwzględnieniem metodyki pracy trenera

Realizacja szkolenia wyłącznie w formule zamkniętej.

Komentarz:

W programie Szkoły Kompetencji Trenerskich proponujemy kompendium wiedzy - wiele interdyscyplinarnych modułów kształtujących zarówno umiejętności podstawowe jak i rozwijające kompetencje trenerskie.

Do poprowadzenia Szkoły Kompetencji Trenerskich zaprosiliśmy wybitnych ekspertów z ponad 14-letnim doświadczeniem w pracy trenerskiej. Autora podręcznika dla trenerów, trenera o nieprzeciętnym umyśle i osobowości - każde spotkanie z nim inspiruje, prowokuje i rozwija, Behawiorystkę, coacha i mentora w zakresie technik redukcji objawów stresu i warsztatów z technik pracy z głosem oraz jedną z pięciu osób w Polsce, która ukończyła jedną z najbardziej prestiżowych szkół trenerów - "Train The Trainer" Dale Carnegie Training, współautorkę unikalnego na rynku trenerskim "Warsztat kompetencji międzykulturowych - podręcznik dla trenerów".

Szczególny nacisk położyliśmy na metodykę konstruowania a następnie prowadzenia warsztatów, tworzenia spójnych scenariuszy i manuali trenerskich, pisania autorskich ćwiczeń. Trenerzy wewnętrzni biorący udział w cyklu szkoleń będą mieli wiele okazji do ćwiczeń, tworzenia scenariuszy czy manuali do późniejszego zastosowania z uwzględnieniem specyfiki danej Organizacji.
Będą mogli również przetrenować nowo stworzone ćwiczenia, symulacje czy grę na grupie uczestników. Otrzymają informację zwrotną od współuczestników i trenerów prowadzących. Nowością jest to, iż poznają tajniki podziału ról oraz nauczą się prowadzić szkolenia i warsztaty wspólnie z drugim trenerem czy kotrenerem.
Trenerzy prowadzący poszczególne moduły będą też stanowić wzór i sami będą stosować metody, o których będzie mowa w kolejnych modułach. Szkoła Kompetencji składa się z czterech zjazdów z 2-3-tygodniowymi przerwami.
Zgodnie z Państwa wcześniejszymi sugestiami zjazdy odbywają się w piątki i soboty.

Zjazd I. Kluczowa rola trenera w konstruowaniu i realizacji projektu szkoleniowego.

Cele:

  • Wyrównanie poziomu i zakresu wiedzy podstawowej w pracy trenera o:
    • formach i metodach szkoleń,
    • stosowanych narzędzi pracy wspierajacych trenera i uczestników,
    • zasadach pracy głosem, ciałem, przestrzenią i własną energią,
    • metodach i zasadach badania potrzeb szkoleniowych firmy i uczestników.
  • Nauczenie się świadomego stosowania lodołamaczy i ich doboru do realizowanych treści.
  • Wyćwiczenie umiejętności:
    • autoprezentacji,
    • otwarcia szkolenia czy warsztatu.
  • Stworzenie koncepcji i scenariusza szkolenia - ćwiczenie.

Program:


Moduł wstępny.

  1. Wprowadzenie.
  2. Uściślenie nomenklatury.
  3. Ustalenie zasad współpracy i logistyki zajęć.

Moduł I - Badanie potrzeb szkoleniowych w pigułce.

  1. Kwintet szkoleniowy - rola i zadania członków kwintetu.
  2. Definiowanie i redefiniowanie celów projektu szkoleniowego:
    • metody badania potrzeb,
    • negocjowanie końcowych celów warsztatu / szkolenia z decydentami.

Moduł II - Tworzenie koncepcji szkolenia.

  1. Jak powstaje koncepcja szkolenia?
    • jak powinno wyglądać zrównoważone szkolenie?
  2. Na co zwracać uwagę przy kształtowaniu warsztatu?
    • analiza potrzeb, a określanie celu warsztatu,
      • metody definiowania celów,
      • cele według Dyrektywy Lizbońskiej,
    • analiza audytorium:
      • skład grupy docelowej - odbiorców oraz profil uczestnika,
      • doświadczenie szkoleniowe grupy,
      • znajomość / zażyłość pomiędzy uczestnikami i / lub osiągniętym poziomem i rozwojem grupy,
    • czas przewidziany na realizacje,
    • miejsce szkolenia,
      • możliwości sali, a sposoby ustawienia stołów, krzeseł,
      • potencjalne możliwości terenów przyległych do ośrodka, hotelu.

Moduł III - Jak zainteresować uczestników treningów / warsztatów?

  1. Z jakiego powodu ludzie dorośli uczestniczą w różnego typu szkoleniach?
  2. Poczucie ryzyka i poczucie bezpieczeństwa uczestników.
    • rola trenera w budowaniu poczucia bezpieczeństwa,
    • metody niwelowania poczucia ryzyka u uczestnika,
      • katalog słów i zwrotów wspierających.
  3. Entuzjazm trenera.
    • autowyzwalanie i podtrzymywanie wysokiej energii u trenera,
    • przekazywanie energii grupie.
  4. Osobisty warsztat trenera:
    • autoprezentacja adekwatna do tematu i celu,
    • głos,
    • postawa,
    • ruch sceniczny i zagospodarowanie przestrzeni na sali szkoleniowej.
  5. Sposoby otwarcia wg. autorskiej metody Dale Carnegie:
    • wstrząsające stwierdzenie,
    • pytanie oparte na potrzebie lub zainteresowaniu,
    • tajemnicze stwierdzenia,
    • komplement,
    • dramatyczne wydarzenie.

Moduł IV - Struktura warsztatu, a rola trenera.

  1. Podstawowe części warsztatu:
    • otwarcie:
      • przywitanie nieformalne i formalne,
      • podanie celu i przebiegu warsztatu (krótkie wskazówki - zasada 3 P),
      • ustalenie kontraktu - sposoby,
    • lodołamacze - ich rodzaje i celowość,
      • giełda pomysłów i wymiana doświadczeń.
    • część merytoryczna - jak ją zbudować?
      • cykl Kolba - w jaki sposób z niego korzystać?
      • style uczenia ludzi dorosłych wg. Honey & Mumford,
      • pętle zapamiętywania, a czas realizacji poszczególonych elementów szkolenia,
      • trzy podstawowe zasady budowania warsztatu (struktura: sekwencyjna, puzzle, metafora),
    • zakończenie: waga podsumowania warsztatu,
    • metody podsumowań wg. Dale Carnegie:
      • podsumowanie,
      • odwołanie się do wyższych motywów,
      • porzucenie rywalizacji,
      • udramatyzowanie celów,
      • powtórzenie najwazniejszych punktów,
      • cytat,
      • mówienie z poziomu osobistego.
  2. Rola trenera w trakcie warsztatu.
    • prowadzenie i wspieranie uczestników,
    • dynamika pracy,
    • podnoszenie energii uczestników (energetyzery),
    • prowadzenie ćwiczeń,
      • konstruowanie prawidłowej instrukcji,
      • instrukcja wieloetapowa,
      • prawidowe obliczenie czasu realizacji ćwiczeń przez podzespoły,
    • udzielanie informacji zwrotnej,
      • zasady,
      • 6 struktur udzielania informacji zwrotnej.

Moduł V - Tworzenie konspektów, scenariuszy i manuali - warsztat trenera.

  1. Różne typy formatów / wzorów.
  2. Planowanie metody edukacyjnych.
    • dynamika grupy,
    • preferencje grupy,
    • etap procesu grupowy szkolonej grupy.
  3. Spójność celów z planowaną treścią i ćwiczeniami.

Modyuł VI - Wystąpienia publiczne, lider prezentacji wg Dala Carnegie.

  1. Dwanaście sposobów aby słuchacze nas polubili.
  2. Ćwiczenie pięciu metod otwarcia prezentacji.
  3. Zarządzanie uwagą słuchaczy:
    • angażowanie słuchaczy,
    • słowa i zwroty pomagające w utrzymaniu uwagi.
  4. Waga używanych dowodów i ich profesjonalne przygotowanie:
    • siedem rodzajów dowodów.
  5. Używanie technik audiowizualnych:
    • stosowanie nagrań audio,
    • tabel, wykresów, tablic.
  6. Przemyślany język ciała:
    • świadomość przekazywanych informacji,
    • ćwiczenie z informacją zwrotną od grupy i od trenera.
  7. Rola podsumowań i metody ich realizacji.
  8. Diagnoza własnego stylu wystąpień.

Moduł podsumowujący

  1. Ćwiczenie "trener jest Jak...".
  2. Katalog dobrych praktyk.
  3. Raport postanowień.

Zjazd II - Trener aktywny - od celu szkolenia po ewaluację

Cele:

  • Rozwój kompetencji trenerskich w zakresie:
    • budowania autorytetu trenera na sali szkoleniowej,
    • samodzielnego tworzenia ćwiczeń, studiów przypadków,
    • zasady doboru, stosowania i ewentualnego samodzielnego tworzenia gier edukacyjnych,
    • niektórych metod ewaluacji szkoleń.

Program:

Moduł otwierający

  1. Wstęp - podanie tematyki i celu, logistyki.
  2. Lodołamacz trenera.
  3. Mini wykład wprowadzający.

Moduł I - Budowanie autorytetu trenera.

  1. W jaki sposób budować swój autorytet? Ćwiczenie.
    • kluczowe obszary budowania autorytetu,
    • spójność wartości z przekazywanymi treściami,
    • postawa: jak ją kształtować?
    • ingracjacja: zjednywanie sobie uczestników.
  2. Jakie mamy korzyści z budowania autorytetu?
    • Zwiększenie sprawności i jasności w komunikacji,
    • uświadomienie uczestnikom swojej roli,
    • autopromocja: pozyskiwanie zaufania do własnych kompetencji.

Moduł II - Jak aktywizować uczestników szkolenia?

  1. Grupa i jej dynamika.
    • proces grupowy a aktywność uczestników,
    • dobór metod pracy do dynamiki i etapu procesu grupowego.
  2. Aktywne metody pracy z grupą:
    • lista metod aktywnych - kula śnieżna;
    • budowanie ćwiczeń,
      • stawianie celów ćwiczenia początkiem pracy nad ćwiczeniem i doborem metody,
      • ćwiczenie definiowania celów.
    • studia przypadków (case study) - jak tworzyć opisy, gdzie czerpać inspirację,
      • opisy przypadków proste,
      • opisy przypadków w formie pamiętnika,
      • artykuły prasowe - a studia przypadków,
      • ćwiczenie w samodzielnym opracowaniu studium.
  3. Symulacje a gry symulacyjne - Podobieństwa a różnice.
  4. Zasady tworzenia gier - praca w grupach / ćwiczenie.

Moduł III - Stosowanie ćwiczeń i innych wybranych metod pracy z grupą.

  1. Wielkość grup i podgrup, a stosowane metody aktywne.
  2. Stosowanie fragmentów filmów jako bazy do dyskusji:
    • rodzaje dyskusji,
    • debata Oxfordzka.
  3. Wartość gier edukacyjnych.
  4. Gry terenowe.
  5. Dobór energetyzerów
    • różnice pomiędzy lodołamaczem a energetyzerem - praktyczne przykłady.
  6. Ćwiczenie relaksacyjne:
    • zasady stosowanie ćwiczeń relaksacyjnych - bezpieczeństwo psychiczne uczestników,
    • metoda medytacji i wizualizacji na biznesowych salach szkoleniowych,
    • ćwiczenie wizualizacji.

Moduł IV - Proces grupowy - dwa podejścia.

  1. Rozwój grupy.
    • etapy i ich podstawowe zjawiska,
    • role grupowe i ich kształtowanie się.
  2. Proces grupowy - dostosowanie postawy trenera do danego etapu.
  3. Proces grupowy wg. Dexlera Sibbeta.
    • Co daje trenerom inne spojrzenie na procesy zachodzące w grupie?
  4. Etapy procesu grupowego a dobór zadań i ćwiczeń w każdym z nich.
  5. Trudny wybór - jak prowadzić szkolenie w etapach ścierania się osobowości (np. w fazie burzy),
    • logika wywodu,
    • procesowa praca trenera na Sali.
    • Kiedy oddajemy odpowiedzialność za proces edukacyjny w ręce uczestników, a kiedy dzielimy się nią z nimi?

Moduł podsumowująco - zamykający.

  1. Raport końcowy - co wdrożę w swojej pracy.
  2. Zamknięcie szkolenia.

Zjazd III - Sytuacje trudne. Psychologia pracy trenera.

Cele:

  • Zdefiniowanie etapów procesu grupowego i ról grupowych:
  • Diagnoza przyczyn sytuacji trudnych.
  • Wyćwiczenie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
  • Poznanie metod i sposobów - ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi pytaniami.

Program:

Moduł otwierający.

  1. Otwarcie.
  2. Wprowadzenie w tematykę zajęć.

Moduł I - Trudne grupy, trudni uczestnicy.

  1. Geneza trudności związanych z uczestnikiem.
    • wpływ trenera,
    • wpływ uczestników,
    • problemy i/lub osobowość uczestnika.
  2. Typologia INSIHGT's
    • dostosowanie dynamiki trenera do energii uczestnika.

Moduł II - Jak radzić sobie w sytuacjach trudnych z pojedynczym uczestnikiem i z większą grupą.

  1. Sposoby radzenia sobie z trudnym uczestnikiem:
    • praca ciałem,
    • praca ciszą,
    • praca ko-trenera.
  2. Sposoby postępowania trenera w zależności od rodzaju trudności.
  3. Sturktury wypowiedzi pomocne w sytuacjach trudnych:
    • różne struktury informacji zwrotnej,
    • komunikaty: Ja i Ty,
    • technika POPO.

Moduł III - Elementy treningu interpersonalnego.

  1. Czym jest trening interpersonalny i jaki powienien być jego prawidłowy przebieg.
    • Zasady prowadzenia i postepowania przed i po treningu.
    • Czas realizacji.
  2. Elementy treningu możliwe do przeniesienia na sale szkoelń miekkich
    • Kiedy i i z jakiego powodu?
    • Zasady i przebieg ćwiczeń.
    • Stosowanie wizualizacji w pracy na Sali biznesowej.
    • Przykladowe ćwiczenia - pokaz, zastosowanie i przećwiczemnie.

Moduł IV - Emocje i stres w pracy trenera.

  1. Emocje pozytywne i negatywne w pracy trenera oraz meotdy radzenia sobie z nimi.
  2. Trema, zapobioeganie i metody zwalczania jej.
  3. Stres:
    • czy istnieje dystres i eustres?
    • metody radzenia sobie ze stresem, relaksacja.
  4. Metody autodiagnozy i samokontroli swojego stanu emocjonalnego.
  5. Rodzaje ćwiczeń rozwijających cechy wspierające pracę trenera:
    • cierpliwość,
    • opanowanie,
    • zachowanie dystansu,
    • dopasowanie (kiedy warto?)
    • wyrozumiałość.

Moduł IV - Techniki aktorskie w sztuce prezentacji i pracy trenera.

  1. Emisja głosu.
  2. Wykorzystanie gestu.
  3. Ekspresja.
  4. Trema i stres a praca głosem.
  5. Drama - wsparciem głębokiego przeżycia.

Moduł V ćwiczeniowo - superwizyjny

Moduł VI - Walidacja i ewaluacja szkoleń - porażka czy sukces.

  1. Znaczenie ewaluacji w projekcie szkoleniowym.
  2. Modele ewaluacji wykorzystywane w organizacjach.
  3. Zadania trenera na etapach walidacji i ewaluacji programu szkoleniowego.
  4. Zasady konstruowania ankiet i formularzy wykorzystywanych w ewaluacji:
    • przegląd przykładowych ankiet i formularzy ewaluacyjnych,
    • wyłonienie dobrych praktyk w ankietach i formularzach ewaluacyjnych,
    • zaprojektowanie (grupy zadaniowe) ankiet i formularzy użytecznych w szkoleniach (zgodnie ze scenariuszem stworzonym w trakcie I zjazdu).
  5. Zadania do realizacji po lub w trakcie cyklu szkoleń jako metoda oceny efektów szkoleniowych.
  6. Radzenie sobie z różnymi ocenami uczestników oraz wynikami ewaluacji.

Moduł zamykający.

  1. Podsumowanie szkolenia
  2. Kolacja uroczysta dla Uczestników 3-ch zjazdów i wręczenie certyfikatów.

Prowadzący:

Pisarz, filozof umysłu, z zawodu trener-szkoleniowiec, z wykształcenia lekarz. Nieprzeciętny umysł i osobowość, każde spotkanie z nim inspiruje, prowokuje i rozwija. Prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu rozwoju osobistego, komunikacji interpersonalnej, kreatywności, zarządzania emocjami, radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi, sytuacjami zmiany. W swojej pracy uwzględnia wiedzę interdyscyplinarną; z jednakową sprawnością korzysta z myśli Platona, jak i odkryć współczesnej fizyki kwantowej, psychologii, socjologii czy ekonomii. Erudycji i wirtuozerii myśli humanistycznej uczył się u boku wybitnego humanisty profesora Tadeusza Kobierzyckiego.
Przez 6 lat pracował w korporacji farmaceutycznej KRKA, jako przedstawiciel naukowy włączony w team szkoleniowy na Słowenii; wspomnienia i refleksje z tego okresu zawarł w prowokującej książce "Sprzedaż albo śmierć. Antyporadnik". Jest autorem licznych opowiadań i opowieści science-fiction. Obok beletrystyki publikuje teksty z zakresu psychologii rozwoju osobowości, twórczości i psychologii biznesu. Interesujące studium psychologii mężczyzny zawarł w książkach "Postacie mężczyzn. Homer, Tolkien" i "Ojciec i syn czyli gwiezdne wojny".

Trener z 14-letnim doświadczeniem. Umiejętności trenerskie zdobyła w 1999 roku w procesie mentoringu. Z wykształcenia polonistka i behawiorystka. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu profilaktyk antystresowych oraz najszerzej pojętej komunikacji (w tym medialnej i public relations), autoprezentacji (i prezentowania treści niekoniecznie przy użyciu Power Pointa), a także technik wywierania wrażenia i zarządzania (sobą w czasie, zespołem, sytuacją kryzysową…). Była wykładowcą Uniwersytetu Warszawskiego w zakresie Technik redukcji objawów stresu, Coachingu i warsztatów z Technik pracy głosem na studiach podyplomowych w Instytucie Polityki Społecznej. Prowadziła także warsztaty z Technik redukcji objawów stresu dla studentów Szkoły Głównej Handlowej. Udziela także indywidualnego i grupowego coachingu w zakresie rozwoju osobistego dla kadry menedżerskiej.

Trener z 18-letnim doświadczeniem, twórca autorskich programów szkoleniowych. Absolwentka Instytutu Kształcenia Nauczycieli i Badań Oświatowych. Ukończyła, jako jedna z pięciu osób w Polsce, jedną z najbardziej prestiżowych szkół trenerów - "Train The Trainer" Dale Carnegie Training. Absolwentka rocznego Studium Trenerów Biznesu pracowni TROP, Treningu Trenerów Voss&Partner's oraz szeregu innych szkoleń trenerskich.
Ma wieloletnie doświadczenie w budowaniu, rozwoju i zarządzaniu zespołami. Pracowała na stanowiskach: od menadżera zespołu, aż po trenera i Dyrektora ds. Szkoleń w Towarzystwach ubezpieczeniowo-finansowych: Amplico Life, Royal PBK, Allianz, Euro-Finanz, Nordea Życie.
Jej działania szkoleniowe połączone z autorskimi konkursami sprzedażowymi realizowanymi we współpracy z Departamentem Wspierania Sprzedaży przyczyniły się bezpośrednio do wzrostu poziomu sprzedaży produktów finansowych firm z którymi współpracowała.
Zrealizowała szereg projektów szkoleniowych dla takich firm, jak: TP S.A (kierownicy Tele Punktów - zmiana, zarządzanie sprzedażą, coaching, wywieranie wpływu, przedsiębiorczość) Ruch S.A. (sprzedaż, wystawiennictwo, TtT), Polfa Kutno S.A. (sprzedaż, Komunikacja interpersonalna), Orbis S.A. (obsługa klienta, komunikacja interpersonalna), szkoliła przez ponad 3 lata menadżerów i pracowników Banku BPH i PKO S.A. a po fuzji Bank PKO S.A.
Specjalizuje się w następujących obszarach szkoleniowych: komunikacja zmiany, zarządzanie zmianą, osiąganie celów w okresie przejściowym, wprowadzanie zmiany w firmie, zarządzanie zespołem w sytuacji zmiany, przedsiębiorczość wewnątrz firmy, planowaniu zadań w czasie i budowanie efektywności pracy, komunikacja i autoprezentacja, kreatywność w pracy.
Jest autorką i współautorką wielu podręczników dla trenerów, m.in. podręcznika wdrażania zmiany oraz podręcznika trenerskiego dla trenerów wewnętrznych banków BPH i PKO do prowadzenia szkoleń z tego tematu.


Realizacja szkolenia wyłącznie w formule zamkniętej.

Napisz do nas:

szkolenia@mayagency.com.pl


Prawa Autorskie Copyright © 2016 MAY AGENCY SPEAKERS TRAINING & CONSULTING

Dokumenty, grafiki, skrypty i inne pliki tworzące portal www.mayagency.pl są własnością MAY AGENCY TRAINING SPEAKERS & CONSULTING. Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli, chyba że są oznaczone jako "COPY FREE" lub "BEZ OGRANICZEŃ". Zawartość stron, oraz innych publikacji autorstwa MAY AGENCY TRAINING SPEAKERS & CONSULTING podlega ochronie prawa autorskiego.

Prawa autorskie programów szkoleniowych należą do ich autorów. MAY AGENCY TRAINING SPEAKERS & CONSULTING zezwala na kopiowanie dokumentów publikowanych na stronie www.mayagency.com.pl tylko w celach prywatnych. Kopiowanie w celach komercyjnych lub nieprywatnych i rozpowszechnianie jakąkolwiek metodą poligraficzną, czy elektroniczną jest zabronione, chyba że zostało inaczej uzgodnione z Radcą Prawnym MAY AGENCY TRAINING SPEAKERS & CONSULTING (tel. (22) 201 28 22).

Pojedyncze dokumenty publikowane przez MAY AGENCY TRAINING SPEAKERS & CONSULTING w internecie mogą zawierać inne notki z prawami autorskimi związane z tymi dokumentami.

 

Menedżerskie

Finansowo-Księgowe

HR, Kadry i Płace 

Projekty Specjalne

Szkolenia Zamknięte

Umiejętności osobiste

Prawo

Asystentki i sekretarki

Podatki

Rachunkowość

Finanse



Prawo Pracy

Czas Pracy

Ubezpieczenia społeczne

HR

Mówcy inspirujący

Special Express Training (SET)

Coaching medialny

Mystery shopping 

Innowacyjność

Szkolenia zamknięte - informatyczne

Szkolenia zamknięte

Zarządzanie zmianą

Train The Trainers


Szkolenia specjalistyczne  |  Zarządzanie projektami  

BESTSELLER - Wystąpienia publiczne z Krystyną Jandą

Voucher szkoleniowy | Karta zgłoszeniowa | Plan szkoleń | Outdoor/Integracja | Eventy | Gra miejska 

O nas: Firma szkoleniowa | Trenerzy | Praca | Kontakt        Filmy video: Szkolenia | Referencje

Na tej stronie wykorzystywane są pliki cookies.
Dowiedz się więcej w Polityce cookies

Znajdziesz nas także na:       YouTube     Facebook   Blog


MAY AGENCY SPEAKERS TRAINING & CONSULTING © 2016 - Mówcy inspirujący, szkolenia, coaching i consulting

  Platforma: iCMS3