SZKOLENIA OTWARTE
PROJEKTY SPECJALNE
SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
DODATKI
Newsletter

baner

 

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ – PROGRAM KOMPLEKSOWY

 

„Wszystko przemija oprócz zmiany”                        

                                            Heraklit                 


Szanowni Państwo,

 

Anonsujemy Państwu kompleksowy program z zarządzania zmianą, w którym May Agency Training specjalizuje się od kilku lat.

Poniższy program zawiera zestaw modułów obejmujących zakresem tematycznym pełne spectrum niezbędne w zaplanowaniu, wprowadzaniu i przeprowadzeniu zmiany w Organizacji.

 

Zmiana, fuzja, reorganizacja to stały element życia i zarządzenia. Rozumienie przyczyn zmiany, sposobów jej wprowadzenia, zaangażowania uczestników i samych interesariuszy zmiany to konieczność w dobie nieustających zmian. Na każdym etapie zmiany u większości uczestników potrzebna jest wiedza a często i wsparcie.

Kompleksowy program z zarządzania zmianą pozwoli zarówno zaplanować proces zmian, stworzyć harmonogram wdrożenia i harmonogram komunikacji zmiany i jej etapów, jak i z sukcesem przebrnąć przez niełatwy czas oporu i trudności w integracji oraz jak najszybciej dojść do fazy pełnej akceptacji i efektywnego działania.


W zależności od potrzeb Państwa Organizacji można wybrać wszystkie moduły / szkolenia lub dowolnie wybrane, które są dla Państwa najważniejsze/ najbardziej potrzebne. Wybór powinien opierać się na tym czy Państwa Organizacja planuje zmianę, czy już w niej jest a jeśli tak to w której fazie.


Poniższe moduły/ szkolenia z zarządzania zmianą realizuje specjalnie dedykowana grupa Trenerów z ponad 10-cio letnim doświadczeniem. Przeprowadzili oni z sukcesem proces zmian w największych Organizacjach w Polsce. Nasi trenerzy oprócz certyfikatów trenerskich prestiżowych szkół posiadają także certyfikat Trenera Zarządzania Zmianą.

 

Moduł / Szkolenie 1:

Proponowany moduł szkoleniowy to kompendium niezbędnej wiedzy dotyczące powodów podejmowania decyzji o zmianie oraz o jej planowaniu. Daje przegląd modeli, propozycje planów zmiany, a co za tym idzie harmonogramów, jakie wówczas należy przygotować.
W zaplanowaniu zmiany ważnym jest też aspekt biznesowy, jaki towarzyszy kolejnym fazom przechodzenia przez proces zmian.


Lider i Menedżer wobec zmiany.

  1. Powody decyzji o zmianie.
    • Środowisko i otoczenie biznesowe, a decyzja o zmianie.
      • Firma w dynamicznym otoczeniu
      • Zmiana: szansa, czy konieczność?
      • Model "rozmrażanie - zmiana - zamrożenie".
    • Trzy filary sukcesu każdej firmy: produktywność (zdefiniowane cele, określone zadania, ukierunkowanie czasu, energii i zasobów na realizacje), relacje wzajemne (stosunki wewnątrz firmy oraz firmy z światem zewnętrznym), jakość (indywidualna, zespołu, produktu, obsługi, firmy).
    • Zmiana inicjowana oddolnie.
    • Cztery filary osobistego potencjału: duch (wartości i samoświadomość), ciało (odczucia), umysł (myślenie, przekonania, misja i intuicja), emocje (przeżywanie).
  2. Strategia i kierunki wprowadzania zmian.
    • Model wprowadzania zmian.
    • Metodologia realizacji zmian.
    • Rozwijanie nowych kierunków w działaniach firmy.
    • Modele zmian w czasie.
    • 4 fazy zmiany czyli tzw. krzywa zmian.
    • Wprowadzenie zmiany.
      • Plan i harmonogram zmian.
      • Kosztorys zmiany.
    • Jak ustrzec się popełnienia błędów?
  3. Program i realizacja zmian.
    • Etapy realizacji zmian.
    • Koszty zmian.
    • Struktura działań.

 

Moduł / Szkolenie 2: 

W czasie tego dwudniowego warsztatu uczestnik pozna mechanizmy reakcji pracowników na zmianę, niektóre schematy postępowania zależnie od typu osobowości . Dowie się jak zapobiegać negatywnym emocjom, a także jak sobie z nimi radzić. Dzięki zrozumieniu mechanizmów łatwiej będzie uczestnikom zrozumieć siebie i innych oraz wesprzeć się wzajemnie w przechodzeniu przez ten trudny proces.


Psychologia zmiany. Zmiana - niełatwy okres przejściowy.

  1. Psychologiczne i biznesowe aspekty zmiany w organizacji:
    • Człowiek w obliczu zmiany.
      • Jak reagujemy w różnych sytuacjach?
      • Stres w obliczu zmian.
      • Pytania "odważnego" a pytania "ofiary".
    • Postawy zespołu wobec: nowego szefa, nowych kolegów, postawa zespołu o stałej strukturze wobec nadchodzących "nowych rządów".
    • Opór w zmianie, jego rodzaje oraz narzędzia radzenia sobie z nim.
      • Trzy rodzaje oporu wobec zmian: logiczny, psychologiczny i socjologiczny.
      • Korzyści wynikające z oporu.
    • Proces modyfikacji postaw uczestników zmian - dbałość o: element poznawczy, element emocjonalny, element czynnościowy.
  2. Uczestnicy zmian a typologia osobowości.
    • Postawy osób wobec zmian (przeciwnicy, logiczni umniejszacze, zwolennicy, pionierzy).
      • Reorientacja z przeszłości ku przyszłości.
      • Reorientacja z samego siebie ku otoczeniu.
      • Temporalność uczestników i interesariuszy zamiany, a ich podejście do samego zjawiska.
    • Agitator zmiany - jak go znaleźć i utrzymać w dobrej kondycji.
      • Skłonność do ryzyka.
      • Poszukiwanie nowości i wyzwań.
    • Eksperymentatorzy prekursorami zmian.
    • Co zrobić z hamulcowym?
    • Szukanie i/lub kreowanie odważnych.
      • Odwaga to suma: zaufania, do siebie, ryzyka, decyzji i zaangażowania.
  3. Biznesowy aspekt zachowań uczestników zmiany.
    • Fazy zmiany, a efektywność jej uczestników i Organizacji.

 

Moduł / Szkolenie 3:

W procesie zmian prawidłowe zaplanowanie komunikacji, momentów przekazywania wiadomości i ich treści, a następnie precyzja w ich przekazie jest niezwykle ważna. Zachowania ludzi są idealnym barometrem i sprawdzianem na ile prawidłowo komunikujemy się wówczas z podwładnymi i współpracownikami.


Komunikacja na usługach menedżera w zmianie.

  1. Rola informacji w procesie zmiany.
  2. Zasady i terminarz dystrybuowania informacji.
  3. Elementy komunikacji interpersonalnej szczególnie potrzebne w procesie zmiany.
    • Język pozytywny.
    • Konstruktywna informacja zwrotna.
    • Struktury wypowiedzi pomocne w osiąganiu zrozumienia i porozumienia.
  4. Umiejętność radzenia sobie z niełatwą informacją i przekazaniem jej w dół.
    • Jak przekazać trudne do przyjęcia przez słuchacza informacje?
      • Rozmowy na temat planowanych zmian stanowisk i zakresu obowiązków.
      • Rozmowy separacyjne: przygotowanie, struktura.
      • Propozycje wsparcia i pomocy zaplanowane przez organizacje - jak o nich mówić, pokazać korzyści?
    • Nieformalne kanały komunikacji wewnątrz organizacji. Jak sobie z nimi radzić?
    • Skuteczne i efektywne zebrania.
      • Jak powinny przebiegać? Informacja, zaproszenie, struktura.
      • Zasady prowadzenia.
  5. Komunikaty niewerbalne i ich znaczenie.
    • Repetytorium z kodów języka ciała i gestów oraz mimiki.
      • W jaki sposób pomóc i ułatwić przyjęcie i zrozumienie naszego przekazu werbalnego.
    • Werbalne i pozawerbalne metody budowania poczucia bezpieczeństwa.
      • Co mówi nam o rozmówcy jego komunikacja niewerbalna?
      • Metody niwelowania wpływu mowy ciała rozmówcy na jego na samopoczucie i możliwość percepcji przekazu.

 

Moduł / Szkolenie 4: 

Aby móc porwać ludzi za sobą potrzebna jest duża dawka leadership’u. Nie każdy z nas posiada pełen zestaw naturalnych cech przywódczych i umiejętności charyzmatycznego porywania za sobą ludzi. W czasie wprowadzania zmiany niezwykle pomocne jest posiadanie w zespole osób reprezentujących dwie postawy: przywódcy zmiany i agitatora zmiany. Zarówno jeden jak i drugi swoją postawą wspiera proces zmian i stanowi wzorzec dla innych. Dobrze jest kiedy liderem zmiany jest menedżer. W celu utrwalenia zmiany i wdrożeniu nowych sposobów działań, warto korzystać z wielu metod, które w trakcie warsztatu będą omawiane i projektowane.


Rola i zadania menedżera oraz lidera zmiany wobec siebie, organizacji i ludzi.

  1. Uświadomienie ról i zadań jakie stoją przed liderem zmiany:
    • przeprowadzanie innych przez fazy zmiany,
    • diagnostyczna rola menedżera i lidera,
    • wspierająca rola lidera zmiany.
  2. Przywódca zmiany, czyli jak być liderem / agitatorem zmiany dla swoich współpracowników, kolegów, podwładnych?
    • Zachowania przywódcze (idealny lider zmian).
    • 10 przykazań przywódcy.
    • 10 zasad Peters'a "Jak pokochać zmianę".
    • 6 działań kierownika pomagających zagwarantować skuteczność zmiany.
    • Obszary odpowiedzialności menedżera w procesie zmiany.
    • Jak budować poczucie ważności zmian, poczucie bezpieczeństwa i akceptacji.
  3. Metody wsparcia i utrwalenia (zamrożenia) zmiany.
    • Tworzenie planów pomocy w tym szkoleń i coachingów dedykowanych uczestnikom i interesariuszom zmiany.
      • Jakimi metodami należy wspierać ludzi w procesie zmian?
      • Jak zastosować metodę wsparcia adekwatną do fazy w jakiej się znajdują uczestnicy zmiany i ich potrzeb?
      • Narzędzia wdrażania i prowadzenia procesu zmiany?
    • Organizacja ucząca się a wsparcie zmiany.
      • Cechy organizacji uczącej się: myślenie systemowe (widzenie procesów i ich wzajemnych relacji a nie odrębnych zdarzeń), modele myślowe, wspólna wizja, zespołowe uczenie się, mistrzostwo osobiste.
      • Istota myślenia systemowego w procesie zmian w Organizacji.
      • Prawa myślenia systemowego - dlaczego dzisiejsze problemy wynikają z wczorajszych "rozwiązań".

 

Moduł / Szkolenie 5: 

Faza transformacji organizacji jest czasem, w którym warto czerpać ze wszystkich możliwych zasobów. Pracownicy starsi stażem lub młodzi ludzie często są niedoceniani.

Zrozumienie potencjału, a także różnic i pokazanie jak z nich korzystać w okresie transformacji jest celem tego szkolenia.


Zmiana a Age Management - nowe wyzwanie dla organizacji w sytuacji zmiany.

  1. Zarządzanie wiekiem i różnorodnością we współczesnej organizacji.
    • Kształtowanie środowiska pracy w oparciu o różnorodność (także wiekową), jako przejaw budowania nowej kultury w firmie.
    • Psychologia osób "45+" a "25+" (ich potencjał rozwojowy i silne strony m.in. budowanie dobrej atmosfery, całościowe spojrzenie na działanie organizacji oraz wzmacnianie wiarygodności i zaufania w oczach klientów).
    • Różnorodność jako nowa wartość zwiększająca wrażliwość na wzajemne potrzeby pracowników.
    • Elastyczne dopasowanie pracy (zadań, ról, celów) do predyspozycji wiekowych i osobowościowych osób "45+" i osób "25+"
  2. Efektywna komunikacja międzypokoleniowa w organizacji w okresie transformacji.
    • Trudności i bariery w komunikacji międzypokoleniowej (próba diagnozy).
    • Radzenie sobie z barierami (pomocne metody i techniki).
    • Kształtowanie postaw otwartości, elastyczności, zrozumienia, akceptacji i tolerancji niezbędnych w budowaniu nowej kultury różnorodności.
    • Świadomość pułapek i zagrożeń (czego nie robić, na co uważać, aby nie generować konfliktów międzypokoleniowych).
  3. Budowanie zespołów międzypokoleniowych.
    • Pozytywy takiego podejścia.
    • Role i zadania poszczególnych osób w nowo powstałym zespole.
      • Planowanie zadań i wspólnych projektów.

 

Moduł / Szkolenie 6:

Szkolenie przedstawia nowe podejście do sposobu zarzadzania, w tym motywowania i inspirowania ludzi. Przegląd różnych stylów zarzadzania i różnych koncepcji ma na celu pokazanie stylu zarzadzania na tzw. dobrostan pracowników. Ten z kolei ma bezpośredni wpływ na efektywność pracy, pełne zaangażowanie i lojalność pracowników, To moment, kiedy po zmianie Organizacja oczekuje zwiększenia zysków, dla których zmiana była przeprowadzana.


Transformacyjny styl kierowania w tworzeniu nowej pozytywnej Organizacji.

  1. Zmiana atrakcyjności Organizacji dla pracowników a kultura Organizacji.
    • Rola menedżera w nadawaniu kierunku działaniom podwładnych.
    • Rola lidera w procesie motywowania, inspirowania.
  2. Dobrostan pracowników.
    • Dobrostan a produktywność.
    • Dobrostan a efektywność.
    • Emocjonalny aspekty pracy zawodowej:
      • emocje negatywne (strach, złość) oraz chroniczny stres i zapobieganie im: zapobieganie: wypaleniu zawodowemu, agresji i depresji,
      • pozytywne emocje a funkcjonowanie zawodowe człowieka,
      • efekty pozytywnych emocji w pracy: lojalność pracowników, zaangażowanie w wykonywane zadania, poczucie odpowiedzialności za wyniki, efektywność i kreatywność w dobie zmian.
  3. Zmiana transformacyjna - model zmiany a praktyka.
  4. Style kierowania, jako kluczowe narzędzie zarządzania transformacyjnego.
    • Dyktatorzy i wizjonerzy - style przywództwa emocjonalnego w czasie transformacji firmy.
    • Kierowanie transformacyjne.
      • Charyzma lub oddziaływanie ideowe.
      • Inspirujące motywowanie.
      • Stymulowanie intelektualne.
      • Indywidualne podejście.
      • Utrzymanie zmiany - konsekwencja.
    • Szczególna odpowiedzialność liderów za prowadzenie konsekwentnej polityki pro lub anty- motywacyjnej.
      • Koncepcja inteligencji emocjonalnej, a badania Daniela Goleman'a, Richarda Boyatzis'a i Annie McKee.
      • Style pracy: wizjonerski, trenerski, afiliacyjny, styl demokratyczny, lider - poganiacz, dyktator a motywacyjna skuteczność każdego z nich.
      • Wpływ indywidualnych stylów kierowania na efektywność, powiązanie stylu z motywowaniem, motywacyjna skuteczność poszczególnych stylów w kontekście zmian.
    • Konieczność wprowadzenia nowych rozwiązań do procesów zarządzania ludźmi.
      • Zmiana koncepcji tradycyjnych ról kierowniczych.
      • Zmiana podejścia do orientacji rynkowej.
    • Wyzwania nowego otoczenia biznesowego.

 

Moduł / Szkolenie 7:

Moduł dedykowany trenerom wewnętrznym. Celem proponowanego warsztatu jest poznanie i rozumienie wszelkich aspektów procesu zmiany oraz roli Trenera Zmiany przez Dyrektorów działów szkoleń i trenerów wewnętrznych. Szkolenie pozwoli trenerom na całościowe spojrzenie na takie aspekty procesu zmiany jak: komunikacja, aspekty biznesowe i ludzkie - a co za tym idzie - pomoże w zaplanowaniu szkoleń wspierających zarówno interesariuszy zmiany jak i jej uczestników w przejściu przez wszystkie fazy. Dzięki szerokiemu omówieniu i symulacji psychologicznych aspektów reakcji na zmianę, trenerzy zrozumieją i będą potrafili przekazać dalej na salach szkoleniowych mechanizmy oporu wobec nowego i procesy pomagające w eksperymentowaniu.


Trener wewnętrzny wsparciem toczącej się zmiany w organizacji


Celem proponowanego warsztatu (modułu) jest poznanie i rozumienie wszelkich aspektów procesu zmiany oraz roli Trenera Zmiany przez dyrektorów działów szkoleń i trenerów wewnętrznych. Szkolenie pozwoli trenerom na całościowe spojrzenie na takie aspekty procesu zmiany jak komunikacja, aspekty biznesowe i ludzkie a co za tym idzie pomoże w zaplanowaniu szkoleń wspierających zarówno interesariuszy zmiany jak i jej uczestników w przejściu przez wszystkie fazy. Dzięki szerokiemu omówieniu i pokazaniu w symulacji psychologicznych aspektów reakcji na zamianę trenerzy zrozumieją i będą potrafili wyjaśnić dalej na salach szkoleniowych mechanizmy oporu wobec nowego, procesy pomagające w eksperymentowaniu.

Moduł I - Co trener powinien wiedzieć na temat zmian w organizacji

  1. Biznesowe podłoża zmian w pigułce:
    • przyczyny zmian na rynku czyli firma w dynamicznym otoczeniu
    • zmiana jako szansa i zagrożenie.
  2. Co warto wiedzieć na temat zmian w organizacji:
    • modele zmian i jej fazy,
    • mechanizmy i zjawiska występujące w procesie zmian
    • kondycja psychiczna człowieka w zmianie,
    • fizjologii człowieka poddanego emocjom, postaw ludzi wobec zmian w tym oporu.
  3. Tworzenie planów wsparcia i pomocy uczestnikom zmiany.
    • Tworzenie planów pomocy w tym szkoleń dedykowanych uczestnikom i interesariuszom zmiany.
    • Tworzenie planu angażowania pracownika w zmianę, inspirowania, pobudzania kreatywności i budowania jego poczucia wpływu.
    • Pomoc liderom zmiany i pozostałym interesariuszom w tworzeniu i korzystaniu z narzędzi wdrażania i prowadzenia procesu zmiany.
  4. Doskonalenie umiejętności trenera:
    • Doskonalenie umiejętności trenera zmiany przydatnych w przeprowadzeniu uczestników przez zmianę - ćwiczenia:
      • perswazji i wywierania wpływu przy przekonywaniu uczestników do zmian,
      • motywowania i inspirowania,
      • budowania poczucia wartości,
      • pomoc w nadaniu kierunku dalszego działania.
  5. Organizacja ucząca się, a zmiana.
    • Wiedza o cechach organizacji uczącej się: myślenie systemowe (widzenie procesów i ich wzajemnych relacji a nie odrębnych zdarzeń); modele myślowe; wspólna wizja; zespołowe uczenie się; mistrzostwo osobiste.
    • Istotę myślenia systemowego w procesie zmian w organizacji.
    • Prawa myślenia systemowego - i zdobędzie odpowiedź, dlaczego dzisiejsze problemy wynikają z wczorajszych "rozwiązań".
    • Zdobędzie wiedzę o sposobach tworzenia wizji organizacji uczącej się w procesie zmian.
    • Potrafił budować dialog i budować argumentację w obszarze: co daje otwarcie się na zmianę.
    • Potrafił rozpoznać hamulce i przeszkody w organizacji uczącej się w procesie zmian.

 

Moduł/ szkolenie 8:

Celem warsztatu jest podniesienie kompetencji uczestników w zakresie identyfikacji potrzeb szkoleniowych oraz budowania projektów szkoleniowych w sytuacji zmiany. Analiza metod sprzyjających procesowi edukacji w sytuacji trudnej emocjonalnie oraz dobór metod do fazy zmiany w jakiej znajduje się uczestnik szkolenia.


Trener wewnętrzny i jego szkolenia wsparciem uczestników i interesariuszy zmiany.

  1. Rola i zadania działu szkoleń i trenera w czasie zmian w organizacji.
    • Pomoc i samodzielne przeprowadzanie innych przez fazy zmiany.
    • Diagnostyczna rola trenera wewnętrznego.
    • Wspierająca rola trenera zmiany.
      • metody wsparcia ludzi w procesie zmian.
      • dobór metod wsparcia adekwatnych do fazy, w jakiej znajdują się uczestnicy i ich potrzeb
      • wsparcie liderów i agitatorów zmiany.
  2. Planowanie programów wsparcia i cyklów szkoleń i warsztatów.
    • Znaczenie i rola osób z kwintetu szkoleniowego w projektowaniu cykli szkoleniowych.
    • Źródła identyfikacji i analizy potrzeb szkoleniowych dotyczących zmian.
    • Cykl treningowy i jego znaczenie w projektowaniu szkolenia w zmianie.
      • Charakterystyka cyklu treningowego.
      • Omówienie każdego elementu cyklu treningowego w kontekście zmiany.
  3. Projektowanie szkoleń i warsztatów dedykowanych uczestnikom zmiany.
    • Nowoczesna teoria uczenia się i wiedzy na temat pracy mózgów w kontekście zmiany.
    • Rola trenera w uczniu się dorosłych w trakcie szkolenia dotyczącego zmiany.
      • Role trenera w czasie szkolenia.
      • Funkcje trenera w czasie szkolenia przed i po nim.
      • Specyfika pracy trenera w szkoleniach dotyczących zmian.
    • Określanie celów szkoleniowych i pozaszkoleniowych w obszarze zmiany.
      • Cele wynikowe i procesowe w szkoleniach dot. zmiany.
      • Cele szczegółowe i ich formułowanie w szkoleniach dot. zmiany.
      • Mierzalność celów w szkoleniach dot. zmiany.
    • Analiza przypadku - określenie metod użytecznych w szkoleniu dot. zmian.
    • Wykorzystanie interaktywnych metod szkoleniowych w sytuacji zmiany.
      • Klasyfikacja metod szkoleniowych i ich użyteczności w szkoleniach dot. zmiany.
    • Projektowanie szkolenia - ćwiczenie zespołowe.
      • Omówienie, analiza oraz informacja zwrotna na temat projektu.
    • Ewaluacja szkolenia dotyczącego zmiany lub szkolenia wspierającego zmianę.

Prawa Autorskie Copyright © 2016 MAY AGENCY SPEAKERS TRAINING & CONSULTING

Dokumenty, grafiki, skrypty i inne pliki tworzące portal www.mayagency.pl są własnością MAY AGENCY TRAINING SPEAKERS & CONSULTING. Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli, chyba że są oznaczone jako "COPY FREE" lub "BEZ OGRANICZEŃ". Zawartość stron, oraz innych publikacji autorstwa MAY AGENCY TRAINING SPEAKERS & CONSULTING podlega ochronie prawa autorskiego.

Prawa autorskie programów szkoleniowych należą do ich autorów. MAY AGENCY TRAINING SPEAKERS & CONSULTING zezwala na kopiowanie dokumentów publikowanych na stronie www.mayagency.com.pl tylko w celach prywatnych. Kopiowanie w celach komercyjnych lub nieprywatnych i rozpowszechnianie jakąkolwiek metodą poligraficzną, czy elektroniczną jest zabronione, chyba że zostało inaczej uzgodnione z Radcą Prawnym MAY AGENCY TRAINING SPEAKERS & CONSULTING (tel. (22) 201 28 22).

Pojedyncze dokumenty publikowane przez MAY AGENCY TRAINING SPEAKERS & CONSULTING w internecie mogą zawierać inne notki z prawami autorskimi związane z tymi dokumentami.


 

Menedżerskie

Finansowo-Księgowe

HR, Kadry i Płace 

Projekty Specjalne

Szkolenia Zamknięte

Umiejętności osobiste

Prawo

Asystentki i sekretarki

Podatki

Rachunkowość

Finanse



Prawo Pracy

Czas Pracy

Ubezpieczenia społeczne

HR

Mówcy inspirujący

Special Express Training (SET)

Coaching medialny

Mystery shopping 

Innowacyjność

Szkolenia zamknięte - informatyczne

Szkolenia zamknięte

Zarządzanie zmianą

Train The Trainers


Szkolenia specjalistyczne  |  Zarządzanie projektami  

BESTSELLER - Wystąpienia publiczne z Krystyną Jandą

Voucher szkoleniowy | Karta zgłoszeniowa | Plan szkoleń | Outdoor/Integracja | Eventy | Gra miejska 

O nas: Firma szkoleniowa | Trenerzy | Praca | Kontakt        Filmy video: Szkolenia | Referencje

Na tej stronie wykorzystywane są pliki cookies.
Dowiedz się więcej w Polityce cookies

Znajdziesz nas także na:       YouTube     Facebook   Blog


GRUPA EN BLOC © 2018 - Mówcy inspirujący, szkolenia, coaching i consulting

  Platforma: iCMS3