Warszawa, 11-12 czerwca 2018 r.
Warsztat adresowany jest do menedżerów średniego i wyższego szczebla zarządzania. Celem dwudniowych warsztatów jest kompleksowy rozwój umiejętności w zakresie skutecznej komunikacji w biznesie: od zagadnień autoprezentacyjnych, przez perswazję po wykorzystywanie storytellingu do budowania wizerunku lidera.
I. Autoprezentacja, wystąpienia do żywej publiczności
Korzyści:
- Doskonalenie w zakresie umiejętności prezentacyjnych, zwiększenie atrakcyjności i perswazyjności wystąpień (co w przypadku osób prezentujących przed aktualnymi lub potencjalnymi klientami wprost przekłada się na korzyści dla firmy)
- Rozwój umiejętności kreowania publicznego wizerunku firmy poprzez styl prezentowania
- Przygotowanie do radzenia sobie z trudną publicznością i/lub niesprzyjającymi warunkami prezentacji
Cel:
Rozwinięcie umiejętności w zakresie wystąpień publicznych w różnych sytuacjach biznesowych: prezentacji wyników lub planów, wystąpień okolicznościowych, odbierania nagród, wystąpień do pracowników itp.
1. Autoprezentacja
- Efekt pierwszego wrażenia: jak widzą nas inni
- Elementy wpływające na wizerunek człowieka
- Wizerunek człowieka a wizerunek instytucji
- Kreowanie pozytywnego wizerunku poprzez kontrolę zachowania
- Komunikacja niewerbalna: jak skutecznie komunikować się gestami
- Komunikacja przestrzenią – odczytywanie i nadawanie sygnałów
2. Wystąpienia do żywej publiczności
- Przygotowanie wystąpienia, uwzględnianie oczekiwań i wiedzy publiczności
- Kompozycja, struktura i logika wywodu
- Analiza sali pod kątem potrzeb mówcy i wpływu na wystąpienie
- Gdzie postawić komputer, gdzie stanąć
- Utrudnienia płynące ze strony pomocy technicznych
- Jak zakomponować komunikatywny slajd
- Relacje z salą: jak je budować i utrzymywać
- Możliwości zakłóceń wystąpienia ze strony publiczności lub otoczenia i sposoby reagowania
- Najczęściej popełniane błędy i alfabet zachowań dobrego mówcy
- Konwencje występów (np. przemówienie okolicznościowe, odbierania nagród itp.)
Wprowadzenie w tematykę warsztatu (1,5 h). Ćwiczenia (4,5 h).
Uczestnicy występują w kilku konwencjach, m.in. wystąpienia typu handlowego-biznesowego (oferta, prezentacja wyników lub planów), wystąpienia okolicznościowe, wystąpienia do pracowników, odbieranie nagrody. Wystąpienia są nagrywane, na następnie szczegółowo analizowane pod kątem warstwy werbalnej i niewerbalnej, wizerunku, relacji z publicznością oraz ogólnej atrakcyjności i perswazyjności, ze opinią na temat mocnych i słabych stron oraz wskazaniem obszarów i kierunku doskonalenia.
II. Perswazja
Korzyści:
- Wzrost praktycznych umiejętności w zakresie przekonywania
- Wzmocnienie argumentacji używanej w komunikacji firmowej (handlowej itp.)
- Wzrost świadomości w zakresie mechanizmów perswazyjnych, zwiększenie odporności na perswazję
- Pogłębienie rozumienia procesów komunikacji w zakresie oddziaływania perswazyjnego
- Kształtowanie nawyków dostosowywania argumentacji do odbiorcy
- Wzrost świadomości w zakresie języka i jego roli w zakresie rozumienia i percepcji rzeczywistości, a także wywierania wpływu na innych poprzez język
Cel:
Doskonalenie praktycznych umiejętności przekonywania w sytuacjach interpersonalnych i publicznych.
- autoprezentacja przez styl i słownictwo
- emocje w słowach
- schematy zachowania w słowach, skrypty poznawcze
- metafora jako figura retoryczna
- presupozycja i implikatura jako techniki perswazyjne
Wprowadzenie w tematykę warsztatu (1 h). Ćwiczenia (3 h).
Uczestnicy przygotowują i wygłaszają krótkie wystąpienia perswazyjne. Wystąpienia są rejestrowane i omawiane pod kątem ich walorów perswazyjnych: argumentacji, języka, kompozycji, oddziaływania przez środki niewerbalne, ze wskazaniem elementów atrakcyjnych a także wymagających doskonalenia.
III. Storytelling w zarządzaniu i komunikacji
Korzyści:
- Doskonalenie w zakresie konstruowania opowieści w różnych sytuacjach (komunikacja wewnętrzna, media, wystąpienia publiczne połączone z prezentacją firmy, wystąpienia okolicznościowe).
- Rozwój praktycznych umiejętności budowania opowieści.
- Wprowadzenie opowieści do kultury organizacyjnej firmy.
Cel:
Rozwój umiejętności w zakresie komunikowania przez opowieści, budowania wizerunku oraz kultury organizacyjnej firmy przez narracje, kreowania wizerunku lidera przez storytelling.
Wprowadzenie w tematykę warsztatu (1,5 h). Ćwiczenia (2,5 h).
Uczestnicy przygotowują i wygłaszają krótkie opowieści o tematyce biznesowej lub wykorzystujące opowieść w sytuacji biznesowej. Wystąpienia są rejestrowane i omawiane pod kątem ich narracyjnej atrakcyjności, przesłania, wpływu na wizerunek firmy i lidera, sposobu wygłoszenia. Wskazywane są mocne strony wystąpień a także to, nad czym warto jeszcze pracować.
dr Marek Kochan
Ekspert w dziedzinie komunikacji, perswazji i kreowania wizerunku. Zajmuje się naukowo i praktycznie językiem biznesu. Wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego i Uniwersytetu SWPS, w przeszłości także innych uczelni. Popularyzator idei debat, twórca Gdańskiej Akademii Debaty. Od ponad dwudziestu kilku lat zajmuje się doradztwem oraz szkoleniami z zakresu komunikacji. Pracował dla największych przedsiębiorstw i koncernów działających w Polsce, dla kilkudziesięciu firm debiutujących na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także m.in. dla premierów, prezydentów, najwyższych urzędników państwowych, prezydentów miast, księży i innych osób występujących publicznie. Jego dewiza to: profesjonalizm i dyskrecja. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych. Ekspert i komentator zachowań osób publicznych w prasie i w największych stacjach radiowych i telewizyjnych.
Autor książek, m.in.:
Slogany w reklamie i polityce (Trio, 4 wydania)
Pojedynek na słowa. Techniki erystyczne w publicznych sporach (Znak, 2 wydania).
Turban mistrza Mansura. Opowieści sufickie dla mówców i przywódców (Zysk i S-ka).
Pomysłodawca, redaktor i współautor tomu Sztuka debaty (Słowo/Obraz/Terytoria)
2580 PLN netto + VAT /osoba.
Uwaga: w warsztacie może wziąć udział TYLKO 10-ciu Uczestników! Decyduje kolejność nadesłanych zgłoszeń.
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej 15 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Dokumenty, grafiki, skrypty i inne pliki tworzące portal www.mayagency.pl są własnością GRUPY EN BLOC.
Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli, chyba że są oznaczone jako "COPY FREE" lub "BEZ OGRANICZEŃ". Zawartość stron, oraz innych publikacji autorstwa Grupy En Bloc podlega ochronie prawa autorskiego.
Prawa autorskie programów szkoleniowych należą do ich autorów. GRUPA EN BLOC zezwala na kopiowanie dokumentów publikowanych na stronie www.mayagency.com.pl tylko w celach prywatnych. Kopiowanie w celach komercyjnych lub nieprywatnych i rozpowszechnianie jakąkolwiek metodą poligraficzną, czy elektroniczną jest zabronione, chyba że zostało inaczej uzgodnione z Radcą Prawnym GRUPY EN BLOC (tel. (22) 201 28 22).
Pojedyncze dokumenty publikowane przez GRUPĘ EN BLOC w internecie mogą zawierać inne notki z prawami autorskimi związane z tymi dokumentami.
Menedżerskie |
Finansowo-Księgowe |
HR, Kadry i Płace |
Projekty Specjalne |
Szkolenia Zamknięte |
Szkolenia specjalistyczne | Zarządzanie projektami |
||||
O nas: Firma szkoleniowa | Trenerzy | Praca | Kontakt Filmy video: Szkolenia | Referencje |
||||
Na tej stronie wykorzystywane są pliki cookies. |
Znajdziesz nas także na: |
|||
GRUPA EN BLOC © 2018 - Mówcy inspirujący, szkolenia, coaching i consulting |
||||
Platforma: iCMS3 |