SZKOLENIA OTWARTE
PROJEKTY SPECJALNE
SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
DODATKI
Newsletter

baner

 

Obrona przed „czarnym PR” w mediach oraz internetowego hejtu, zapobieganie atakom medialnym na wizerunek firmy w tym prawne sposoby zapobiegania publikacji informacji o negatywnym zabarwieniu oraz autoprezentacja w mediach, zasady handlowania newsem, obraz, dźwięk i słowo - praktyka pracy z kamerą i mikrofonem

26-27 czerwca 2017 r., Hotel Marina Club Destination SPA ***** Siła 100, Gietrzwałd


Zapisz się - karta zgłoszenia

 
Szkolenie w pliku pdf


Pięciogwiazdkowy Hotel Marina Club jest usytuowany na półwyspie Jeziora Wulpińskiego. Goście mają bezpłatny dostęp do basenów, w tym małego odkrytego basenu, a także do klubu fitness, saun, łaźni parowych oraz wanny z hydromasażem. Dla dzieci przygotowano plac i pokój zabaw. Na terenie obiektu działa też klub nocny.

Pokoje i apartamenty są przestronne oraz klimatyzowane, odznaczają się skandynawskim wystrojem i są utrzymane w neutralnej kolorystyce. Każda jednostka mieszkalna dysponuje balkonem z widokiem na jezioro. Wyposażenie obejmuje sejf, minibar, sprzęt do prasowania, telewizor z płaskim ekranem, a do swojej dyspozycji Goście mają łazienkę z prysznicem, suszarką do włosów i wagą. Jednostki mieszkalne na parterze dysponują tarasem.

Do dyspozycji Gości Hotelu Marina Club jest ogród i prywatna plaża. Na terenie obiektu dostępne są również: kręgielnia, tablica do rzutek i symulator gry w golfa. Za dodatkową opłatą Goście mogą wypożyczyć rowery, kajaki, pojazdy Segway i zdalnie sterowane modele łodzi bądź też zagrać w bule, tenisa lub squasha. Spa zaprasza na rozmaite masaże i zabiegi kosmetyczne.

Hotelowa restauracja serwuje dania kuchni regionalnej i tradycyjne polskie specjały. Doskonałym miejscem na relaks jest zlokalizowana w holu kawiarnia Portofino, z której roztacza się malowniczy widok na jezioro.



 


Szkolenie adresowane jest dla:

  • Kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla zarządzania.
  • Pracowników pionów komunikacji i marketingu zajmujących się polityką informacyjną Organizacji i współpracą z mediami wszelkiego typu,
  • Zespołów kryzysowych mającym za zadanie chronić dobre imię i pozytywny wizerunek firmy w sytuacji granicznej, w środowisku ataku medialnego pod presją czasu i czarnego PR.

Wstęp:

...Niebezpieczeństwo tkwi w tym, że kiedy media, które stają się potęgą, przestają zajmować się wyłącznie informacją, zaczynają kształtować rzeczywistość. Coraz częściej odbieramy taki obraz świata, jaki przekazuje nam telewizja, a nie widzimy go takim jaki jest naprawdę. Telewizja sprawia, że żyjemy w świecie bajki…"

Ryszard Kapuściński  Autoportret reportera” z wywiadu dla Wprost
 

Jeśli uważasz, że Twojej firmie nie grozi czarny PR bo jesteś uczciwy, profesjonalny i otwarty - to bardzo się mylisz. Wystarczy, że masz konkurencję albo ktoś nie lubi Ciebie lub Twojej firmy…

 

Cele szkolenia:

  • Poznanie ciemnej strony działalności mediów, w tym internetu, po to by szybko odczytywać prawdziwe intencje i unikać kłopotów w sytuacji ataku werbalnego lub działania na szkodę firmy , organizacji czy osoby.
  • Przygotowanie do kontaktów z mediami, które przede wszystkim kierują się dobrem swojego widza i wzrostem oglądalności , co nie zawsze idzie w parze z dobrem osób przedstawianych na ekranie, podczas programu telewizyjnego, audycji radiowej czy na łamach prasy.
  • Praktyczne doświadczenie podczas realizacji ćwiczeń przeciwdziałających silnemu stresowi w sytuacjach ataku medialnego w tym internetowego hejtu.
  • Analiza znanych medialnych manipulacji, oraz sposobów zakończenia sytuacji kryzysowej, według zasady GDZIE JEST KRYZYS TAM SĄ MEDIA, A GDZIE SĄ MEDIA TAM JEST KRYZYS pozwoli w przyszłości na szybkie identyfikowanie czy jest to jednorazowy incydent czy początek negatywnej kampanii medialnej .
  • Wypracowanie umiejętności zachowania „zimnej krwi i chłodnej analizy” w sytuacji ataku medialnego czy manipulacji w środowisku, oraz szybkiego gaszenia konfliktów podsycanych przez media ułatwi funkcjonowanie na rynku oraz pomoże osobie prywatnej w uczciwym robieniu kariery .
  • Poznanie sposobów walki z manipulacją - analiza przypadków.
  • Poznanie technik prowadzenia wywiadów z tezą czyli metod udzielania odpowiedzi na najtrudniejsze pytania dziennikarzy.
  • Nabranie pewności siebie podczas kontaktów z mediami, w sytuacji ataku i manipulacji wobec nas czy naszej firmy.

Korzyści:

  • techniczna nauka zasad budowania profesjonalnego wizerunku firmy poprzez tworzenie komunikatów zgodnie z nowoczesnymi zasadami funkcjonowania współczesnych mediów elektronicznych - przygotowanie się do publicznych wystąpień przed kamerą i mikrofonem,
  • poznanie oraz wykorzystanie przez uczestników szkolenia najlepszych kanałów dotarcia z odpowiednią informacją do właściwych dziennikarzy,
  • przedstawienie generalnych zasad tworzenia informacji atrakcyjnej dla mediów ze szczególnym uwzględnieniem w celów polityki informacyjnej Organizacji,
  • trening medialny i ćwiczenia środków wyrazu mający na celu osiągnięcie waloru świeżości i dynamizmu w przekazie telewizyjnym. Technika tworzenia komunikatu prasowego by przekaz był pozytywnie zapamiętany i dobrze zrozumiany,
  • wdrożenie zasad pracy Profesjonalnego "Talking Heads" czyli narzędzia pracy "gadającej głowy" - osoby będącej łącznikiem Organizacji ze światem prasy,
  • nauka techniki kontroli emocji oraz opanowanie mowy ciała i praca z instrumentem głosowym w wystąpieniu medialnym przed kamerą,
  • opanowanie umiejętności świadomego ograniczenie barier w kontakcie z przedstawicielami środków masowego przekazu, ograniczenie słabych stron oraz użycie techniki ekspozycji mocnych stron rzecznika lub przedstawiciela medialnego Organizacji,
  • przedstawienie zasad konstruowania przemówień, właściwy dobór sposobu przeprowadzenia wystąpienia publicznego a także udoskonalenie umiejętności komunikowania się oraz wzmacniania kontaktu ze słuchaczami,
  • nauka sposobów konstrukcji swobodnej wypowiedzi retorycznej - prezentacji, expose', komentarza, relacji, itp. od oświadczenia do konferencji prasowej - poznanie różnych rodzajów wystąpień,
  • zastosowanie w praktyce Firmy taktyk i strategii współpracy z mediami - od skrajnej niekompetencji po próbę manipulacji,

 

Komentarz Autora:

Bezpodstawne oskarżenia, wyolbrzymianie kłopotów czy porażek, plotki i intrygi – to ciemne strony naszego życia zarówno prywatnego jak i zawodowego. Na funkcjonowanie nas i naszych miejsc pracy ma wpływ umiejętność wychodzenia obronna ręką z podobnych sytuacji. Niejednokrotnie sami wpędzamy się w takie kłopoty, stosując zasadę „pięknym za nadobne”. Agresją odpowiadamy na agresję, kontratakiem na atak, sami wiemy jak ciężko jest „nastawić drugi policzek”…

Konflikty wybuchające pomiędzy organizacjami, przedsiębiorstwami czy ludźmi są znakomita pożywką dla mediów. To właśnie telewizja, radio czy prasa żyje z pokazywania rzeczywistości w krzywym zwierciadle, by jak najatrakcyjniej sprzedawać swój przekaz. Pod pozorem analizy zjawisk czy pomocy innym media kreują rzeczywistość i relacjonują wydarzenia tak, by mówiąc o rzetelności przygotowywać do sprzedaży atrakcyjny „towar” dla swoich reklamodawców i reklamo-biorców . To poprzez media najczęściej rozdmuchiwane są konflikty , a manipulacja i oszustwo nazywane mylnie często czarnym PR-em, mają swoje miejsce właśnie w świecie massmediów. Relacje z mediami oraz ich prawdziwe intencje trzeba umieć identyfikować, nabierać do nich dystansu by chronić swoje dobre imię.

Przed atakami za pośrednictwem mediów, czy środowiska nikt nie jest w stanie się uchronić - takie ataki zwykle następują w najgorszych momentach naszego życia, kariery czy funkcjonowania firmy - ważne by takie starcie wygrać i zachować godność. Prof. Władysław Bartoszewski zwykł mawiać: „jak nie wiesz jak się zachować - zachowuj się przyzwoicie”. W walce z manipulacją, oszczerstwem, plotką czy zwykłym kłamstwem warto pamiętać te słowa . Ci, którzy zmierzają poprzez tzw. czarny PR wygrywać wyścig do kariery własnej i sukcesu swoich firm, organizacji, partii czy związków nie powinni zapominać o starym powiedzeniu „ kto sieje wiatr zbiera burzę”.

Zajęcia dotyczące walki z tzw. czarnym PR-em pozwolą zidentyfikować niebezpieczeństwo, pokazać drogę wyjścia z kłopotów i wzmocnić przed kolejnym atakiem.

Na zakończenie warto wiedzieć, że czasami to, co wydaje nam się wyrachowaną manipulacją medialną jest naprawdę spowodowane nieuctwem, pospiechem i lenistwem dziennikarza, który utracił gdzieś po drodze rzetelność. A więc - edukujmy siebie i innych, by identyfikować naprawdę niebezpieczne zjawiska i im przeciwdziałać, a nie rozdmuchiwać błahostek.

Program:

Dzień 1

Rozpoczęcie zajęć - poznanie zasad i oczekiwań - identyfikacja oczekiwań


Część I
  

    1. Czym jest manipulacja i tzw. czarny PR, manipulacja przekazem w sieci internetowej
    2. CASE- zniszczenie firmy fałszywym przekazem
    3. Jak bronić się w sytuacji fałszywych zarzutów w mediach
    4. Kampanie negatywne w szlachetnym celu? Czy to możliwe?
    5. CASE - zbiórka pieniędzy dzięki emocjonalnym przekazom medialnym
    6. Manipulacja i hejt w sieci. Jak walczyć z tym zjawiskiem?
    7. 10 sposobów manipulacji ludźmi - analogie i porównania


Część II

    8. Kryzys a media- jak działa redakcja w sytuacji kryzysu traktowanego jak znakomity towar na sprzedaż
    9. Rola rzecznika/ przedstawiciela firmy w kryzysie.
    10. Komunikat w kryzysie.
    11. Składanie oświadczenia.
    12. Analiza nagrania - manipulacja w programie studyjnym 
    13. Analiza manipulacji medialnych - doświadczenia uczestników – dyskusja


Część III

    14. ĆWICZENIE- redagowanie i składanie oświadczeń medialnych na określony temat
    15. ĆWICZENIE - budowanie i wypowiadanie krótkich wypowiedzi pakietowych tzw. setek
    16. Podsumowanie zajęć
    17. Zakończenie zajęć


Dzień 2:

Część 1

Autoprezentacja w mediach i zasady handlowania newsem.

  1. Wstęp i audyt umiejętności uczestników.
  2. Pierwsza prezentacja – analiza i komentarze medialne.
  3. Teoria komunikacji – sztuka tworzenia newsa.
  4. Twoje 10 sekund czyli czas na wizji a czas realny – praktyczna nauka tworzenia krótkiego komunikatu medialnego.
  5. Sztuka przygotowania się do wystąpień medialnych –generalne zasady i techniki warsztatowe.
  6. Wizyta w Studio TV – przygotowanie do medialnej rozgrywki z dziennikarzami. Study cases.
  7. Jak ochronić swoją wiarygodność jednocześnie budując profesjonalny wizerunek i zdobywając przychylność dziennikarzy oraz sympatię widzów i słuchaczy.
  8. Zasady zachowania się w sytuacjach medialnych – jak sprzedać newsa mediom, zachowując integralność polityki informacyjnej Organizacji.
  9. Zasady gry mediami – odkrywanie ukrytych manipulacji i perswazji stosowanych przez dziennikarzy oraz ich szybka i konstruktywna dewaluacja.
  10. Najlepsze sposoby ochrony przed dziennikarską manipulacją.
  11. Sztuka żeglowania dla rzeczników prasowych – czyli techniki prowadzenia rozmowy z mediami i nakierowania jej na pożądany przez rzecznika temat.
  12. Asertywność komunikacyjna – warsztat medialny pozwalający skutecznie odmówić odpowiedzi bez strat wizerunkowych.
  13. Zbudowanie i ugruntowanie telewizyjnego wizerunku czyli jak Cię widza tak Cię piszą – profesjonalny image „Talking Heads” (zajęcia praktyczne).
  14. MEDIA ARS AMANDI - sztuka wykorzystanie zainteresowania mediów dla własnych celów. Użyteczne metody wykorzystania czarnego PR dla odbudowania korzystnego obrazu organizacji.
  15. Wizerunek w mediach, czyli zasady zachowania przed kamerą (zajęcia praktyczne).
  16. Walka na gesty – wojna na słowa czyli praktyczny poradnik zasad pojedynku na argumenty (rozmowa w studiu).
  17. Posumowanie i końcowa autoanaliza umiejętności medialnych.
  18. Nauka umiejętności panowania nad swoimi gestami i sterowania swoim ciałem (body language). Jak mówić całym sobą.
  19. Ćwiczenia konstruowania medialnych komunikatów (oświadczeń, expose, ogłoszeń, informacji prasowych).
  20. Zajęcia modułowe:

Część 2

Obraz, dźwięk i słowo czyli praca z kamerą i mikrofonem.

  • wejście na żywo i oświadczenie - praca z ekipą telewizyjną
  • sztuka tworzenia obrazu w radiu
  • kreowanie wizerunku poprzez głos
  • poznanie mocnych i słabe stron warsztatu głosowego uczestników.
  • Sztuka uwodzenia głosem – generalne zasady prowadzenia dialogu z mediami.
  1. Trening umiejętnego wychodzenia z tzw. „czarnej dziury” – warsztat zapobiegania wpadkom medialnym oraz profilaktyka unikania lapsusów językowych i komunikacyjnych.
  2. Zasady gra w pytania i odpowiedzi – jak mówić aby nas słuchano, jak słuchać aby móc odpowiedzieć.
  3. Sposoby tworzenia szybkiej repliki i zasady kreowania wizerunku poprzez głos.
  4. Jak tworzyć obraz osoby kompetentnej i życzliwej dla dziennikarzy - syndrom „przyjaciela mediów”.
  5. Profesjonalny Rzecznik – „zwierzę medialne” prezentujące politykę firmy w sposób przemyślany i tworzący ją przy pomocy mediów.
  6. Nagranie i analiza programu publicystycznego – analiza medialna.
  7. Podsumowanie i komentarz dziennikarski.

 

© MAY AGENCY SPEAKERS TRAINING & CONSULTING - 2017.

Prowadzący:

Sławomir Matczak

Dziennikarz - według klasyfikacji telewizyjnej - starszy redaktor. Zrealizował ponad 10 tys. relacji do serwisów informacyjnych oraz kilkadziesiąt reportaży. Wydawca ponad 2500 programów studyjnych w Panoramie TVP2 i TVP Info. Wie jak pisać komunikaty i jak rozmawiać w mediach i z mediami.

Aktor- realizuje szkolenia z dykcji i występów publicznych. Absolwent warszawskiej PWST, aktor Teatrau Polskiego w Warszawie. Wie jak wykonać gest, który ma znaczyć to co chcemy. Wie jak mówić wyraźnie i co zrobić by nie stracić głosu.

Prezenter - prowadził kilkadziesiąt dyskusji panelowych i konferencji organizowanych przez stowarzyszenia przedsiębiorców , oraz ponad 100 prezentacji multimedialnych na inne tematy niż prowadzone szkolenia medialne.

Szkoleniowiec- od 1998 roku realizuje konsultacje z zakresu skutecznej informacji, głównie: umiejętności występowania przed kamerą , budowania przekazów dla mediów, techniki mowy, prezentacji oraz współpracy z dziennikarzami. Pokazuje jak walczyć z tzw. czarnym PR-em i manipulacją oraz przedstawia specyfikę współczesnych mediów, które coraz częściej kreują rzeczywistość. Pokazuje jak przygotować dla mediów atrakcyjny komunikat czy wypowiedź. Uczy jak nie dać się zmanipulować pracownikowi mediów, który przyjechał z tezą i jak współpracować z "media guardem" czyli ochroniarzem medialnym . Doradza jak działać w sytuacjach kryzysowych, konsultuje Q&A czyli odpowiedzi na trudne pytania zadawane w takich sytuacjach. Przygotowuje rzeczników prasowych i zarządy firm do działania w sytuacjach kryzysowych.

Dotychczas przeprowadził na rynku ponad 500 szkoleń zamkniętych i kilkadziesiąt otwartych.

Wykładowca - od 2009 roku prowadzi zajęcia na podyplomowych wydziałach dziennikarstwa i PR uczelniach w Poznaniu, Katowicach i Krakowie oraz wykłady w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury oraz Polskim Instytucie Dyplomacji.

Wolontariusz- W 2015 roku utworzył wraz z przyjaciółmi Fundację „ Mała Polska w Nepalu” i odbudowuje zniszczone podczas trzęsienia ziemi w kwietniu 2015 roku drogi, ujęcia wody, szkoły i domy Nepalczyków oraz buduje we wsi Dumre niedaleko Kathmandu Dom Polski - miejsce przeznaczone dla wolontariuszy, głównie lekarzy i nauczycieli z Polski oraz ośrodek promocji kultury polskiej

Koszt uczestnictwa w szkoleniu:

2.380 PLN + VAT
Druga i kolejna osoba z tej samej firmy: 25% rabatu!
Specjalna cena dla osoby towarzyszącej i dzieci!

W ramach szkolenia zapewniamy:

  • organizację i przeprowadzenie szkolenia,
  • nocleg w dniu 26.06.2017 r. (możliwość rezerwacji dodatkowego noclegu w dniu 25.06)
  • pełne wyżywienie od śniadania w dniu 26.06 do obiadu w dniu 27.06.,
  • kolację uroczystą w dniu 26.06,
  • skrypt szkoleniowy i materiały szkoleniowe,
  • certyfikat ukończenia szkolenia,
  • serwis kawowy,
  • pakiet SPA,
  • dodatkowe atrakcje w ramach pobytu w hotelu Marina Club Destination SPA ***** 

Harmonogram:

Dzień 1:

godz. 09.00 - 09.15 - powitanie przy kawie
godz. 09.15 - 11.30 - zajęcia 
godz. 11.30 - 11.45 - przerwa kawowa 
godz. 11.45 - 13.00 - zajęcia 
godz. 13.00 - 14.00 - obiad 
godz. 14.00 - 15.30 - zajęcia 
godz. 15.30 - 15.45 - przerwa kawowa 
godz. 15.45 - 17.00 - zajęcia

godz. 20.30 - kolacja uroczysta

 

Dzień 2:

godz. 09.00 - 09.15 - powitanie przy kawie
godz. 09.15 - 11.30 - zajęcia 
godz. 11.30 - 11.45 - przerwa kawowa 
godz. 11.45 - 13.00 - zajęcia 
godz. 13.00 - 14.00 - obiad 
godz. 14.00 - 15.30 - zajęcia 
godz. 15.30 - 15.45 - przerwa kawowa 
godz. 15.45 - 17.00 - zajęcia


Zapisz się - karta zgłoszenia 

Warunki rezygnacji:

Rezygnację przyjmujemy najpóźniej 21 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty

Prawa Autorskie Copyright © 2017 MAY AGENCY TRAINING 

Dokumenty, grafiki, skrypty i inne pliki tworzące portal www.mayagency.pl są własnością MAY AGENCY TRAINING. Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli, chyba że są oznaczone jako "COPY FREE" lub "BEZ OGRANICZEŃ". Zawartość stron, oraz innych publikacji autorstwa MAY AGENCY TRAINING podlega ochronie prawa autorskiego.

Prawa autorskie programów szkoleniowych należą do ich autorów. MAY AGENCY TRAINING zezwala na kopiowanie dokumentów publikowanych na stronie www.mayagency.com.pl tylko w celach prywatnych. Kopiowanie w celach komercyjnych lub nieprywatnych i rozpowszechnianie jakąkolwiek metodą poligraficzną, czy elektroniczną jest zabronione, chyba że zostało inaczej uzgodnione z Radcą Prawnym MAY AGENCY TRAINING (tel. (22) 201 28 22).

Pojedyncze dokumenty publikowane przez MAY AGENCY TRAINING w internecie mogą zawierać inne notki z prawami autorskimi związane z tymi dokumentami.

 

 

 

Menedżerskie

Finansowo-Księgowe

HR, Kadry i Płace 

Projekty Specjalne

Szkolenia Zamknięte

Umiejętności osobiste

Prawo

Asystentki i sekretarki

Podatki

Rachunkowość

Finanse



Prawo Pracy

Czas Pracy

Ubezpieczenia społeczne

HR

Mówcy inspirujący

Special Express Training (SET)

Coaching medialny

Mystery shopping 

Innowacyjność

Szkolenia zamknięte - informatyczne

Szkolenia zamknięte

Zarządzanie zmianą

Train The Trainers


Szkolenia specjalistyczne  |  Zarządzanie projektami  

BESTSELLER - Wystąpienia publiczne z Krystyną Jandą

Voucher szkoleniowy | Karta zgłoszeniowa | Plan szkoleń | Outdoor/Integracja | Eventy | Gra miejska 

O nas: Firma szkoleniowa | Trenerzy | Praca | Kontakt        Filmy video: Szkolenia | Referencje

Na tej stronie wykorzystywane są pliki cookies.
Dowiedz się więcej w Polityce cookies

Znajdziesz nas także na:       YouTube     Facebook   Blog


MAY AGENCY SPEAKERS TRAINING & CONSULTING © 2016 - Mówcy inspirujący, szkolenia, coaching i consulting

  Platforma: iCMS3