SZKOLENIA OTWARTE
PROJEKTY SPECJALNE
SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
DODATKI
Newsletter

baner

 

Obrona przed „czarnym PR” w mediach oraz internetowego hejtu, zapobieganie atakom medialnym na wizerunek firmy w tym prawne sposoby zapobiegania publikacji informacji o negatywnym zabarwieniu

Warszawa, 18 grudnia 2017 r. 
 

Zapisz się - karta zgłoszenia

Szkolenie w pliku pdf


...Niebezpieczeństwo tkwi w tym, że kiedy media, które stają się potęgą, przestają zajmować się wyłącznie informacją, zaczynają kształtować rzeczywistość. Coraz częściej odbieramy taki obraz świata, jaki przekazuje nam telewizja, a nie widzimy go takim jaki jest naprawdę. Telewizja sprawia, że żyjemy w świecie bajki…"

                                                              Ryszard Kapuściński  Autoportret reportera” z wywiadu dla Wprost
 

Jeśli uważasz, że Twojej firmie nie grozi czarny PR bo jesteś uczciwy, profesjonalny i otwarty - to bardzo się mylisz. Wystarczy, że masz konkurencję albo ktoś nie lubi Ciebie lub Twojej firmy…

 

Cele szkolenia:

  • Poznanie ciemnej strony działalności mediów, w tym internetu, po to by szybko odczytywać prawdziwe intencje i unikać kłopotów w sytuacji ataku werbalnego lub działania na szkodę firmy , organizacji czy osoby.
  • Przygotowanie do kontaktów z mediami, które przede wszystkim kierują się dobrem swojego widza i wzrostem oglądalności , co nie zawsze idzie w parze z dobrem osób przedstawianych na ekranie, podczas programu telewizyjnego, audycji radiowej czy na łamach prasy.
  • Praktyczne doświadczenie podczas realizacji ćwiczeń przeciwdziałających silnemu stresowi w sytuacjach ataku medialnego w tym internetowego hejtu.
  • Analiza znanych medialnych manipulacji, oraz sposobów zakończenia sytuacji kryzysowej, według zasady GDZIE JEST KRYZYS TAM SĄ MEDIA, A GDZIE SĄ MEDIA TAM JEST KRYZYS pozwoli w przyszłości na szybkie identyfikowanie czy jest to jednorazowy incydent czy początek negatywnej kampanii medialnej .
  • Wypracowanie umiejętności zachowania „zimnej krwi i chłodnej analizy” w sytuacji ataku medialnego czy manipulacji w środowisku, oraz szybkiego gaszenia konfliktów podsycanych przez media ułatwi funkcjonowanie na rynku oraz pomoże osobie prywatnej w uczciwym robieniu kariery .
  • Poznanie sposobów walki z manipulacją - analiza przypadków.
  • Poznanie technik prowadzenia wywiadów z tezą czyli metod udzielania odpowiedzi na najtrudniejsze pytania dziennikarzy.
  • Nabranie pewności siebie podczas kontaktów z mediami, w sytuacji ataku i manipulacji wobec nas czy naszej firmy.

Komentarz Autora:

Bezpodstawne oskarżenia, wyolbrzymianie kłopotów czy porażek, plotki i intrygi – to ciemne strony naszego życia zarówno prywatnego jak i zawodowego. Na funkcjonowanie nas i naszych miejsc pracy ma wpływ umiejętność wychodzenia obronna ręką z podobnych sytuacji. Niejednokrotnie sami wpędzamy się w takie kłopoty, stosując zasadę „pięknym za nadobne”. Agresją odpowiadamy na agresję, kontratakiem na atak, sami wiemy jak ciężko jest „nastawić drugi policzek”…

Konflikty wybuchające pomiędzy organizacjami, przedsiębiorstwami czy ludźmi są znakomita pożywką dla mediów. To właśnie telewizja, radio czy prasa żyje z pokazywania rzeczywistości w krzywym zwierciadle, by jak najatrakcyjniej sprzedawać swój przekaz. Pod pozorem analizy zjawisk czy pomocy innym media kreują rzeczywistość i relacjonują wydarzenia tak, by mówiąc o rzetelności przygotowywać do sprzedaży atrakcyjny „towar” dla swoich reklamodawców i reklamo-biorców . To poprzez media najczęściej rozdmuchiwane są konflikty , a manipulacja i oszustwo nazywane mylnie często czarnym PR-em, mają swoje miejsce właśnie w świecie massmediów. Relacje z mediami oraz ich prawdziwe intencje trzeba umieć identyfikować, nabierać do nich dystansu by chronić swoje dobre imię.

Przed atakami za pośrednictwem mediów, czy środowiska nikt nie jest w stanie się uchronić - takie ataki zwykle następują w najgorszych momentach naszego życia, kariery czy funkcjonowania firmy - ważne by takie starcie wygrać i zachować godność. Prof. Władysław Bartoszewski zwykł mawiać: „jak nie wiesz jak się zachować - zachowuj się przyzwoicie”. W walce z manipulacją, oszczerstwem, plotką czy zwykłym kłamstwem warto pamiętać te słowa . Ci, którzy zmierzają poprzez tzw. czarny PR wygrywać wyścig do kariery własnej i sukcesu swoich firm, organizacji, partii czy związków nie powinni zapominać o starym powiedzeniu „ kto sieje wiatr zbiera burzę”.

Zajęcia dotyczące walki z tzw. czarnym PR-em pozwolą zidentyfikować niebezpieczeństwo, pokazać drogę wyjścia z kłopotów i wzmocnić przed kolejnym atakiem.

Na zakończenie warto wiedzieć, że czasami to, co wydaje nam się wyrachowaną manipulacją medialną jest naprawdę spowodowane nieuctwem, pospiechem i lenistwem dziennikarza, który utracił gdzieś po drodze rzetelność. A więc - edukujmy siebie i innych, by identyfikować naprawdę niebezpieczne zjawiska i im przeciwdziałać, a nie rozdmuchiwać błahostek.

Program/harmonogram warsztatów:

9:00 Rozpoczęcie zajęć - poznanie zasad i oczekiwań - identyfikacja oczekiwań

9:30-11.00 Część I   
    1. Czym jest manipulacja i tzw. czarny PR, manipulacja przekazem w sieci internetowej
    2. CASE- zniszczenie firmy fałszywym przekazem
    3. Jak bronić się w sytuacji fałszywych zarzutów w mediach
    4. Kampanie negatywne w szlachetnym celu? Czy to możliwe?
    5. CASE - zbiórka pieniędzy dzięki emocjonalnym przekazom medialnym
    6. Manipulacja i hejt w sieci. Jak walczyć z tym zjawiskiem?
    7. 10 sposobów manipulacji ludźmi - analogie i porównania

11:00- 11:15 przerwa kawowa

11:15-13.00 Część II
    8. Kryzys a media- jak działa redakcja w sytuacji kryzysu traktowanego jak znakomity towar na sprzedaż
    9. Rola rzecznika/ przedstawiciela firmy w kryzysie.
    10. Komunikat w kryzysie.
    11. Składanie oświadczenia.
    12. Analiza nagrania - manipulacja w programie studyjnym 
    13. Analiza manipulacji medialnych - doświadczenia uczestników – dyskusja

13:00 – 14:00 Lunch

14:00-17.00 Część III
    14. ĆWICZENIE- redagowanie i składanie oświadczeń medialnych na określony temat
    15. ĆWICZENIE - budowanie i wypowiadanie krótkich wypowiedzi pakietowych tzw. setek
    16. Podsumowanie zajęć
    17. Zakończenie zajęć
 

Powyższy program możemy przygotować również w formule szkolenia zamkniętego,  uwzględniając specyfikę Państwa Organizacji oraz szczegółowe potrzeby.
Prosimy o kontakt telefoniczny pod numerami: (22) 201 07 75 | (22) 378 17 68 | (22) 207 21 15 | (22) 201 28 22

Prowadzący:

Sławomir Matczak

Dziennikarz - według klasyfikacji telewizyjnej - starszy redaktor. Zrealizował ponad 10 tys. relacji do serwisów informacyjnych oraz kilkadziesiąt reportaży. Wydawca ponad 2500 programów studyjnych w Panoramie TVP2 i TVP Info. Wie jak pisać komunikaty i jak rozmawiać w mediach i z mediami.

Aktor- realizuje szkolenia z dykcji i występów publicznych. Absolwent warszawskiej PWST, aktor Teatrau Polskiego w Warszawie. Wie jak wykonać gest, który ma znaczyć to co chcemy. Wie jak mówić wyraźnie i co zrobić by nie stracić głosu.

Prezenter - prowadził kilkadziesiąt dyskusji panelowych i konferencji organizowanych przez stowarzyszenia przedsiębiorców , oraz ponad 100 prezentacji multimedialnych na inne tematy niż prowadzone szkolenia medialne.

Szkoleniowiec- od 1998 roku realizuje konsultacje z zakresu skutecznej informacji, głównie: umiejętności występowania przed kamerą , budowania przekazów dla mediów, techniki mowy, prezentacji oraz współpracy z dziennikarzami. Pokazuje jak walczyć z tzw. czarnym PR-em i manipulacją oraz przedstawia specyfikę współczesnych mediów, które coraz częściej kreują rzeczywistość. Pokazuje jak przygotować dla mediów atrakcyjny komunikat czy wypowiedź. Uczy jak nie dać się zmanipulować pracownikowi mediów, który przyjechał z tezą i jak współpracować z "media guardem" czyli ochroniarzem medialnym . Doradza jak działać w sytuacjach kryzysowych, konsultuje Q&A czyli odpowiedzi na trudne pytania zadawane w takich sytuacjach. Przygotowuje rzeczników prasowych i zarządy firm do działania w sytuacjach kryzysowych.

Dotychczas przeprowadził na rynku ponad 500 szkoleń zamkniętych i kilkadziesiąt otwartych.

Wykładowca - od 2009 roku prowadzi zajęcia na podyplomowych wydziałach dziennikarstwa i PR uczelniach w Poznaniu, Katowicach i Krakowie oraz wykłady w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury oraz Polskim Instytucie Dyplomacji.

Wolontariusz- W 2015 roku utworzył wraz z przyjaciółmi Fundację „ Mała Polska w Nepalu” i odbudowuje zniszczone podczas trzęsienia ziemi w kwietniu 2015 roku drogi, ujęcia wody, szkoły i domy Nepalczyków oraz buduje we wsi Dumre niedaleko Kathmandu Dom Polski - miejsce przeznaczone dla wolontariuszy, głównie lekarzy i nauczycieli z Polski oraz ośrodek promocji kultury polskiej

Koszt uczestnictwa w szkoleniu:

700 PLN + VAT 

Druga i kolejna osoba z jednej firmy: 20% rabatu

Cena szkolenia bez VAT dla osób opłacających szkolenie w 70% lub w całości ze środków publicznych. Formularz oświadczenia>>  
Liczba miejsc ograniczona! Decyduje kolejność nadesłanych kart zgłoszenia.

W ramach szkolenia zapewniamy:

  • organizację i poprowadzenie szkolenia przez trenera,
  • materiały szkoleniowe,
  • Certyfikat ukończenia szkolenia,
  • serwisy kawowe i obiad.

Fakty 1 - cd. komentarza:

Po wyborach w USA , które wygrał Donald Trump  w mediach podano informacje, która wstrząsnęła niejednym internautą i miłośnikiem Facebooka.

34-letni dr Michał Kosiński, obecnie psycholog na Uniwersytecie Stanforda, opracował metodę tworzenia profili psychologicznych na podstawie zachowań na Facebooku. Wyniki wykorzystała brytyjska firma Cambridge Analytica, która  "zarządza wyborami na całym świecie", m.in. doprowadziła do Brexitu oraz zwycięstwo Donalda Trumpa. Kosiński zbadał, jak zachowanie użytkowników sieci, zapisane na stronach, na które wchodzą i na ich profilach na Facebooku, odnoszą się do ich osobowości. Po pierwsze -  istnieją znaczące psychologicznie połączenia między osobowościami użytkowników, ich preferencjami stron internetowych i cechami profili na Facebooku  .Po drugie -  osobowość konkretnego człowieka może zostać określona na podstawie cech jego profilu na Facebooku, i że komputer robi to lepiej niż człowiek.   Profil na Facebooku jest bardzo bogatym źródłem informacji. Możemy dowiedzieć się z niego, czym ten człowiek się interesuje, o czym rozmawia ze znajomymi, jakie ma z nimi relacje. Możemy zbadać, jaką lubi muzykę, jakie książki czyta, jakie ma poglądy religijne czy polityczne. Dzięki komentarzom, statusom, klikniętym lajkom, przynależności do facebookowych grup czy profilowemu zdjęciu możemy też dowiedzieć się, jakie ta osoba będzie miała poglądy na różne sprawy – mówił  w wywiadzie dla Gazety Wyborczej dr Michał Kosiński

Nie masz profilu na Facebooku? Nie szkodzi.    WYSTARCZY, że masz kartę kredytową, konto w banku czy smartfona, który śledzi twoją lokalizację. Operatorzy nie podsłuchują rozmów, ale mają informacje, z kim i jak długo rozmawiasz, komu wysyłasz SMS-y.Das Magazin: …w Stanach Zjednoczonych takie dane można po prostu kupić. Zawierają one informacje m.in. o tym, czego szukamy w wyszukiwarce Google, na jakie strony wchodzimy, jakie książki czytamy, jakie robimy zakupy, czy mamy kredyt oraz gdzie spędzaliśmy wakacje…  W Dzień Dobry TVN dr Kosiński mówił : W przyszłości prywatności będzie coraz mniej. Rządy i firmy będą wiedziały o nas coraz więcej jak np. orientacja seksualna czy poglądy religijne. Dlatego politycy będą wykorzystywali te wiadomości, aby przekonać nas do osób czy rzeczy, do których inaczej by nas nie przekonali. Niestety najpewniej nie ma przed tym ratunku, przegraliśmy wojnę o prywatność. Dlatego z nadzieją musimy budować tolerancyjne społeczeństwo oraz stawiać na edukację, bo dobrze wykształconego wyborcę dużo trudniej zmanipulować i przekonać do nierozsądnej decyzji….

Dlatego z nadzieją musimy budować tolerancyjne społeczeństwo oraz stawiać na edukację, bo dobrze wykształconego wyborcę dużo trudniej zmanipulować i przekonać do nierozsądnej decyzji…. Dr Michał Kosiński

Fakty 2 - cd. komentarza:

Kryzysy przychodzą i odchodzą,  manipulacja dotyka lub mija nas,  z oszczerstwami i kłamstwem spotykamy się na każdym kroku, a działając publicznie jesteśmy na nie częściej narażeni. Czarny PR czy może raczej „czarna propaganda” jest nieodłączną towarzyszką  propagandy, reklamy, promocji, tak jak kradzieże zdarzają się tam gdzie jest majątek, czy zawiść, gdzie jest sukces.

 

            Na zakończenie poszukajmy analogi do dziesięciu zasad manipulowania  ludźmi opisanymi w  latach 50-tych ubiegłego wieku... jak przerażająco powielane są w dzisiejszych czasach.

 

 

Silent Weapons for Quiet War - Cicha broń dla cichych wojen

 

10 sposobów manipulacji ludźmi anonimowy zebrał autor. Nad pierwowzorem (Silent Weapons for Quiet War) pochylało się wielu ekspertów (w tym CIA) stwierdzając, że nie napisał tego amator. Przedstawione tezy są zbieżne z wynikami prac wielu socjologów, psychologów, znawców mediów.

Tekst stał się „teorią spiskową”. Według tego dokumentu, ‘międzynarodowa elita’ zdecydowała w 1954 r. wypowiedzieć „cichą wojnę” Amerykanom w celu przeniesienia bogactwa z rąk „wielu nieodpowiedzialnych” do rąk „niewielu odpowiedzialnych i na nie zasługujących”.

 

1 – ODWRÓĆ UWAGĘ

„Opinia publiczna odwrócona od realnych problemów społecznych, zniewolona przez nieważne sprawy. Spraw, by społeczeństwo było ciągle zajęte, bez czasu na myślenie.”

 

2 – STWÓRZ PROBLEMY, PO CZYM ZAPROPONUJ ROZWIĄZANIE

Na przykład: wykreuj kryzys ekonomiczny aby usprawiedliwić radykalne cięcia praw społeczeństwa i demontaż świadczeń społecznych.

 

3 – STOPNIUJ ZMIANY

Przesuwaj granicę stopniowo, krok po kroku, przez kolejne lata. W ten sposób przeforsowano – zmiany, które wprowadzone naraz wywołałyby rewolucję.

 

4 – ODWLEKAJ ZMIANY

Kolejny sposób na wywołanie akceptacji niemile widzianej zmiany to przedstawienie jej jako „bolesnej konieczności” i otrzymanie przyzwolenia społeczeństwa na wprowadzenie jej w życie w przyszłości.

 

5 – MÓW DO SPOŁECZEŃSTWA JAK DO MAŁEGO DZIECKA

Większość treści skierowanych do opinii publicznej wykorzystuje sposób wysławiania się, argumentowania czy wręcz tonu protekcjonalnego, jakiego używa się przemawiając do dzieci .

 

6 – SKUP SIĘ NA EMOCJACH, NIE NA REFLEKSJI

Wykorzystywanie aspektu emocjonalnego to klasyczna technika mająca na celu obejście racjonalnej analizy i zdrowego rozsądku jednostki.

 

7 – UTRZYMAJ SPOŁECZEŃSTWO W IGNORANCJI I PRZECIĘTNOŚCI

Spraw, aby społeczeństwo było niezdolne do zrozumienia technik oraz metod kontroli i zniewolenia.

 

8 – UTWIERDŹ SPOŁECZEŃSTWO W PRZEKONANIU, ŻE DOBRZE JEST BYĆ PRZECIĘTNYM

Spraw, aby społeczeństwo uwierzyło, że to „cool” być głupim, wulgarnym i niewykształconym.

 

9 – ZAMIEŃ BUNT NA POCZUCIE WINY

Pozwól, aby jednostki uwierzyły, że są jedynymi winnymi swoich niepowodzeń, a to przez niedostatek inteligencji, zdolności, starań.

 

10 – POZNAJ LUDZI LEPIEJ NIŻ ONI SAMYCH SIEBIE

Obecnie „system” zna lepiej jednostkę niż ona sama siebie. Oznacza to, że w większości przypadków ma on większą kontrolę nad jednostkami, niż jednostki nad sobą.

 

I TAK  MANIPULUJE SIĘ NAMI OD LAT….

Jak nie dać się zmanipulować, jak walczyć z manipulacjami, jak odczytywać prawdziwe intencje  tworzących informacyjne sensacje- o tym będziemy mówić,  to będziemy ćwiczyć. Po zajęciach inaczej spojrzymy na  portale  internetowe, programy informacyjne czy sensacje podawane  z ust do ust.  Edukacja  będzie nasza zbroją. Będziemy skupiać się na faktach i źródłach i czytać miedzy wierszami.


Warunki rezygnacji:

Rezygnację przyjmujemy najpóźniej 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty 

Zapisz się - karta zgłoszenia 

Prawa Autorskie Copyright © 2017 MAY AGENCY SPEAKERS TRAINING & CONSULTING

Dokumenty, grafiki, skrypty i inne pliki tworzące portal www.mayagency.pl są własnością MAY AGENCY TRAINING SPEAKERS & CONSULTING. Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli, chyba że są oznaczone jako "COPY FREE" lub "BEZ OGRANICZEŃ". Zawartość stron, oraz innych publikacji autorstwa MAY AGENCY TRAINING SPEAKERS & CONSULTING podlega ochronie prawa autorskiego.

Prawa autorskie programów szkoleniowych należą do ich autorów. MAY AGENCY TRAINING SPEAKERS & CONSULTING zezwala na kopiowanie dokumentów publikowanych na stronie www.mayagency.com.pl tylko w celach prywatnych. Kopiowanie w celach komercyjnych lub nieprywatnych i rozpowszechnianie jakąkolwiek metodą poligraficzną, czy elektroniczną jest zabronione, chyba że zostało inaczej uzgodnione z Radcą Prawnym MAY AGENCY TRAINING SPEAKERS & CONSULTING (tel. (22) 201 28 22).

Pojedyncze dokumenty publikowane przez MAY AGENCY TRAINING SPEAKERS & CONSULTING w internecie mogą zawierać inne notki z prawami autorskimi związane z tymi dokumentami.

Menedżerskie

Finansowo-Księgowe

HR, Kadry i Płace 

Projekty Specjalne

Szkolenia Zamknięte

Umiejętności osobiste

Prawo

Asystentki i sekretarki

Podatki

Rachunkowość

Finanse



Prawo Pracy

Czas Pracy

Ubezpieczenia społeczne

HR

Mówcy inspirujący

Special Express Training (SET)

Coaching medialny

Mystery shopping 

Innowacyjność

Szkolenia zamknięte - informatyczne

Szkolenia zamknięte

Zarządzanie zmianą

Train The Trainers


Szkolenia specjalistyczne  |  Zarządzanie projektami  

BESTSELLER - Wystąpienia publiczne z Krystyną Jandą

Voucher szkoleniowy | Karta zgłoszeniowa | Plan szkoleń | Outdoor/Integracja | Eventy | Gra miejska 

O nas: Firma szkoleniowa | Trenerzy | Praca | Kontakt        Filmy video: Szkolenia | Referencje

Na tej stronie wykorzystywane są pliki cookies.
Dowiedz się więcej w Polityce cookies

Znajdziesz nas także na:       YouTube     Facebook   Blog


MAY AGENCY SPEAKERS TRAINING & CONSULTING © 2016 - Mówcy inspirujący, szkolenia, coaching i consulting

  Platforma: iCMS3